اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان خبر داد:

انحلال تعاونی‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: در بازه زمانی مشخص نسبت به انحلال تعاونی‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی اقدام می‌شود.

انحلال تعاونی‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی در زنجان
موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: از سه سال گذشته در راستای جلوگیری از تشکیل تعاونی‌ها در ادارات و دستگاه‌های دولتی برنامه‌ریزی شده است که موفقیت‌هایی نیز در این راستا کسب شد.
وی با بیان اینکه با تشکیل تعاونی در برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی با استفاده از رانت‌های سیستم دولتی گرچه مشکل اعضای تعاونی‌ها حل می‌شد ولی عملا مشکلاتی را برای جامعه به وجود می‌آورد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: در راستای ساماندهی تعاونی‌های موجود اقدامات مطلوبی صورت گرفته است و در گام نخست نسبت به شناسایی این تعاونی‌ها با برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته اقدام شد.
وی ادامه داد: با شناسایی تعاونی‌های دولتی در استان در راستای عدم ایجاد تعهد از سوی این تعاونی‌ها، تلاش‌هایی صورت گرفت که این امر موجب کاهش مشکلات تشکیل چنین تعاونی‌هایی برای مردم استان شد.
متوسلین گفت: در حال حاضر این تعاونی‌ها مجبور به ارائه تعهدات خود نسبت به اعضا موظف هستند تا در بازه زمانی مشخص نسبت به انحلال این تعاونی‌ها اقدامات لازم انجام شود.
وی با اشاره به ادغام دو وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی بیان کرد: با ادغام این دو وزارتخانه نیز در تلاشیم تا از تشکیل چنین تعاونی‌هایی جلوگیری شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان اضافه کرد: با فعالیت‌های انجام شده مسئولیت پیگیری مشکلات ایجاد چنین تعاونی‌هایی که مردم به دلیل وابسته بودن آن به دستگاه دولتی در آن عضو شده‌اند، بررسی می‌شود، تا چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای ازدواج جوانان جامعه نیز تدابیری اندیشیده شده است که از همه توان دستگاه‌های اجرایی در راستای فراهم کردن شرایط مطلوب ازدواج جوانان استفاده می‌شود.
متوسلین با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور بر لزوم توجه به این مقوله به‌عنوان یکی از مشکلات جوانان تاکید کرد و متذکر شد: در راستای کاهش سن ازدواج در استان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چرا که بالا رفتن سن ازدواج موجب بروز ناهنجاری‌هایی در جامعه می‌شود.
وی تشکیل ستادهای شهرستانی مبارزه با مواد مخدر را در راستای جلوگیری از درگیر شدن جوانان با معضل اعتیاد عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش‌های مختلف برای آشنایی جوانان و خانواده‌ها با معضل اعتیاد از برنامه‌های سال جاری است تا در حوزه پیشگیری اقدامات مناسبی در راستای آگاهی جوانان با مضرات اعتیاد افزایش یابد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: تقویت هویت ملی و اسلامی در حوزه مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام از برنامه‌های امور اجتماعی استانداری زنجان است تا با فرهنگ‌سازی مناسب و پررنگ کردن هویت ملی و اسلامی در جامعه شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی تنها برای تخلیه هیجانات روحی و روانی جوانان با روی آوردن به فرهنگ غرب نباشیم.
وی بر نقش رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و هویت ملی در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگی مطابق با آموزه‌های دینی و عرفی جامعه ایرانی دارند که باید در این زمینه به دست اندرکاران و مجموعه‌های فرهنگی استان کمک کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول