اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل:

تعاونی مرزنشینان تقویت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل گفت: با توجه به مزیت تعاونی‌های مرزنشینان در ایجاد فرصت‌های اشتغال این تعاونی‌ها در استان اردبیل تقویت می‌شوند.

تعاونی مرزنشینان تقویت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان در اردبیل اظهار داشت: در گام اول تمام تعاونی‌های مرزنشینان امسال می‌توانند از سهمیه ارزی برخوردار باشند که در این زمینه از اعضای تعاونی‌های مرزنشینان انتظار داریم برای جذب سهمیه ارزی امسال در مهلت قانونی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: با این اقدام دولت تلاش می‌کند تا زمینه تحرک‌بخشی به صادرات و واردات این تعاونی‌ها را فراهم کند تا با یک درآمدزایی مناسب بتوانند زمینه اشتغال جدید فراهم کنند.
دشتی با اشاره به تشکیل و تقویت تعاونی‌های مرزنشینان بر لزوم بهره‌مندی اعضای این تعاونی‌ها از سود و خدمات سرمایه‌گذاری حاصل از سود فعالیت‌های صادرات و واردات تاکید کرد.
این مقام مسئول رعایت قوانین و مقررات بخش تعاون را در این حوزه ضروری اعلام کرد و افزود: بسیاری از قوانین مرتبط با هدف شفاف‌سازی عملکرد و جلوگیری از بروز مشکلات قانونی انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته بسیاری از تعاونی‌های مرزنشینان دچار مشکلات متعدد درآمدی و سوددهی و زیان‌دهی شده بودند که به راکد بودن و فعال نشدن آنها منجر شده بود.
دشتی ابراز امیدواری کرد: در راستای تصمیمات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان شرکت‌های تعاونی مرزنشینان بتوانند با رفع موانع نسبت به جذب سهمیه ارزشی امسال در مهلت مقرر اقدام کنند.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان به ویژه در مناطق گمرکی و مرزی می‌تواند با توجه به تنوع فعالیت‌ها زمینه‌ساز اشتغال پایدار باشد که در این زمینه برخی جذب نیرو نیز با رعایت قوانین و مقررات انجام شده است.
به گزارش فارس، سرپرست اداره کل تعاونی استان اردبیل ر ضرورت فعال کردن تمام تعاونی‌های مرزنشینان تاکید کرد و از اعضای این تعاونی‌ها خواست با همراهی و همدلی زمینه تقویت و گسترش فعالیت‌های این تعاونی‌ها را فراهم کنند.
انتهای پیام؛/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول