اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

پویایی تعاونی‌های مرزی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پویایی تعاونی‌های مرزی در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و قاچاق کالا بسیار مؤثر است.

پویایی تعاونی‌های مرزی از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامدعلی مبارکی امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: قوانین در زمینه‌های مختلف لازم الاجرا است و در زمینه  تجارت و بازرگانی نیز با توجه به قوانین کشور در زمینه ساماندهی مبادلات مرزی پیشنهادات استانی ارائه شود.
وی افزود: بر اساس فعالیت‌های کارشناسی همانند گذشته، سهمیه عادی و مناطق محروم مرزنشینان به‌صورت عادلانه میان تعاونی‌های فعال مرزنشین استان توزیع شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان به موضوع تدوین قانون جدید ساماندهی مبادلات مرزی در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع برای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به اینکه کالاهای منحصربه‌فرد می‌تواند مبادله شود به این کمیته پیشنهاداتی ارائه خواهد شد که کالاهایی متناسب با استان و جمعیت مرزنشین مبادله شود.
مبارکی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی در توسعه صادرات با کشورهای همسایه نقش بسزایی دارند و با توجه به فعال بودن هفت بازارچه در استان باید تعاونی‌های مرزنشین فرصت‌هایی را به خاطر پویایی ایجاد کنند و در زمینه فعالیت‌های اقتصادی گام بردارند که این موضوع در بحث اشتغال،‌ جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از قاچاق کالا نیز بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به موضوع بهره‌وری بیان کرد: با بالا رفتن بهره‌وری، امورات به‌صورت بهینه صورت بپذیرد تا مرزنشینان بتوانند از حقوق خود استفاده کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سفر اخیر به اسلام آباد پاکستان همزمانی کار نیروهای مرزنشین دو کشور پیگیری شد و به‌زودی نشست مرزی مشترکی را با منطقه بلوچستان پاکستان به خاطر تسهیل در انجام مبادلات مرزی برگزار خواهیم کرد.
 سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: با رویکرد صادراتی بازارچه‌های مرزی استان در شش ماه نخست امسال، بیش از 60 میلیون دلار کالا به کشورهای همسایه صادر شد.
ایرج حسن‌پور ادامه داد: از کل میزان صادرات صورت گرفته در شش ماه نخست سال ‌جاری 60 میلیون دلار آن از طریق بازارچه‌های مرزی صورت پذیرفته که این موضوع فعالیت مثبت این بازارچه‌ها را در زمینه صادرات نشان می‌دهد. 
وی گفت: یکی از نکات مثبت در زمینه مراودات تجاری وجود بازارچه‌های مرزی فعال در استان است و بیشتر تجار فعال منطقه از این طریق به انجام امورات تجاری خود می‌پردازند.
حسین پور به موضوع کارت‌های ملوانی نیز اشاره و تصریح کرد: ملوانان که با شناورهای بیش از 500 هزار تن به برخی کشورها تردد می‌کنند از معافیت 5/1 میلیون تومانی برخوردارند که می‌توانند در سال در شش مرحله از طریق کارت ملوانی به فعالیت بپردازند.
 سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به موضوع سهمیه ارزی مرزنشینان نیز اشاره کرد و افزود: کل سهمیه شش ماه نخست در اختیار تعاونی‌های مرزنشین قرار گرفته است و توزیع سهمیه 30 میلیون دلاری شش ماه دوم نیز در اختیار شرکت‌های تعاونی مرزنشین فعال استان قرار خواهد گرفت.
حسن‌پور تصریح کرد: کل سهمیه ارزی مرزنشینان استان در سال ‌جاری، 61 میلیون دلار و سهمیه مناطق محروم 49 میلیون دلار بوده است که تا پایان سال در اختیار مرزنشینان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول