اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وصفی در گفت‌‌وگو با فارس:

جشنواره رضوی نشان داد امام رضا(ع) غریب نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد با ابراز رضایت از برگزاری مطلوب جشنواره‌های رضوی در کشور گفت: این جشنواره‌ها نشان دادند برخلاف برخی تصورات، امام رضا (ع) در ایران غریب نیست.

جشنواره رضوی نشان داد امام رضا(ع) غریب نیست
محمدرضا وصفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: در برگزاری جشنواره‌های رضوی در سراسر کشور، اتفاق ظریف و قابل تاملی به‌وجود آمده که لازم است از نظر سبک‌شناسی به آن توجه و برای تقویت آن برنامه‌ریزی شود.
مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در گذشته نه‌چندان دور همیشه از امام رضا(ع) به عنوان امام رضای غریب یاد می‌کردیم، ولی جشنواره رضوی در سراسر کشور ثابت کرد که نه تنها امام رضا(ع) غریب نیست بلکه اگر غربتی هم هست از آن ما است.
وی بیان داشت: به‌طور کلی جشنواره رضوی در کشور تجربه و اقدامی موثر و مثبت بوده که نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ اهل بیت به‌ویژه در میان جوانان داشته است.
وصفی ادامه داد: جشنواره سراسری رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح بسیار مطلوبی برگزار شده که در برخی شاخص‌ها، در کل کشور ممتازتر بوده و در این زمینه لازم است از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد.
مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رویکرد جوان محور جشنواره رضوی را در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از ویژگی‌های برجسته آن دانست و افزود: حضور جوانان آینده‌سازان مملکت در این جشنواره کاملا محسوس بود.
این مسئول فرهنگی در کشور عنوان کرد: امیدواریم همان‌گونه که نام احمد بر استان دوستدار اهل بیت کهگیلویه و بویراحمد طنین انداخته، عطر این نام نیز همواره با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این استان بنوازد.
وی ابراز داشت: با وجود آن‌که شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با هم فاصله فیزیکی زیادی دارند ولی استقبال هنرمندان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره فوق‌العاده بود به‌ طوری ‌که در مجموع بیش از 270 اثر دارای ارزش به دبیرخانه جشنواره‌های رضوی در ابعاد مختلف هنر رسیده است.
مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با بررسی‌های به‌عمل آمده برنامه‌های دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد موفق بوده و انجام چنین کارهایی برای جوانانی که باید آینده این مملکت را بسازند بسیار مهم است.
این مسئول استان کهگیلویه و بویراحمد را نگین انگشتر سرزمین پهناور ایران خواند و عنوان کرد: جلای این نگین، عشق و زانو زدن به درگاه اهل بیت است که مردم این استان به خوبی از این ویژگی برخوردار هستند.
وصفی آثار و برکات جشنواره امام رضا (ع) را  در کشور مطلوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: امیدواریم با کسب تجربه در سال‌های بعد این جشنواره‌ها را به نحو مطلوب‌تری در سراسر ایران برگزار کنیم. 
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول