اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری مازندران مطرح کرد:

هزینه جمع‌آوری زباله برای دهیاری‌های مازندران بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: هزینه جمع‌آوری زباله برای دهیاری‌های استان مازندران بالا است.

هزینه جمع‌آوری زباله برای دهیاری‌های مازندران بالا است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ذات‌الله زارعی شامگاه پنجشنبه در نشست توجیهی دهیاران بخش امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به اینکه مدیریت پسماند از بحث‌های اصلی دهیاری‌های مازندران محسوب می‌شود، اظهار داشت: جمع‌آوری زباله از مشکلاتی است که دهیاران با آن مواجه‌ هستند.
وی با بیان اینکه نمی‌توان در هر روستا یا بخشی اقدام به ایجاد زباله‌سوز کرد، خاطرنشان کرد: طرح‌های زباله‌سوز باید به صورت منطقه‌ای و در وسعتی بزرگ برای داشتن توجیه اقتصادی ایجاد شوند.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه کمبود زمین نیز در اجرای تعداد زیاد طرح‌های زباله‌سوز موثر است، گفت: کاهش هزینه‌ها نیز در تجمیع واحدهای زباله‌سوز نیز باید مدنظر باشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه مرکزیت بابل و آمل برای احداث کارخانه زباله‌سوز می‌تواند بخش مهمی از این مشکلات را در مرکز مازندران برطرف کند، تصریح کرد: دهیاران باید با جدیت به دنبال استقرار این تکنولوژی باشند.
وی با اشاره به اینکه امروز زباله دیگر برای دنیا معضل نیست بلکه کالایی با صرفه اقتصادی است، افزود: امروز دیگر زباله را تنها دور ریز نمی‌کنند بلکه از آن به عنوان یک کالایی که دارای ارزش اقتصادی است استفاده می‌کنند.
زارعی گفت: تولید برق و آب از زباله امروز موضوعی پیچیده در کشورهای پیشرفته نیست.
این مسئول با تاکید بر اینکه با احداث کارخانه زباله‌سوز خودروهای مکانیزه حمل زباله برای روستاها را تامین می‌کنیم، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین هزینه‌های دهیاری‌ها، جمع‌آوری زباله‌ است که امیدواریم با این روش بتوان بخش مهمی از این هزینه‌ها را کاهش داد.
کارخانه زباله‌سوز در شهرهای آمل و بابل توسط شرکت مالزیایی احداث می‌شود.
انتهای‌ پیام،/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول