اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گردشگری؛

تورهای بیرجندگردی برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته جهانگردی تورهای بیرجند‌گردی برگزار شد.

تورهای بیرجندگردی برگزار شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی ‌در مراسم تورهای بیرجندگردی اظهار کرد: تور ویژه مددجویان بهزیستی به تعداد 25 نفر، از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بیرجند از جمله مدرسه شوکتیه، قلعه بیرجند، باغ و عمارت اکبریه، غرفه‌های صنایع دستی هنرمندان و موزه‌های بیرجند (موزه‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و حیات‌وحش) برگزار شد.
وی گفت: تور ویژه دانش‌آموزان به تعداد 70 نفر (بازدید از باغ اکبریه و موزه‌ها) به مناسبت ثبت جهانی باغ اکبریه و تور ویژه کودکان به تعداد 30 نفر همراه با اجرای مسابقه نقاشی با مضمون جاذبه‌های تاریخی شهر بیرجند در محل قعله تاریخی این شهر برگزار شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این تورها، برنامه‌هایی جذاب ویژه شرکت‌کنندگان برگزار شد، خاطرنشان کرد: این تورها به صورت رایگان از سوی شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی میناب سیر شرق، شرکت خدمات مسافرتی هزار و یک شب و با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزار شد.
عربی ادامه داد: شهرستان بیرجند در شرق ایران و در مرکز استان خراسان جنوبی، در میان دره‌ای بزرگ قرار دارد.
وی عنوان کرد: این شهر از شمال به شهرستان قاین، از جنوب به شهرستان نهبندان و کرمان، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان‌های فردوس و طبس محدود می‌‌شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: این شهر با جاذبه‌های زیبای گردشگری، شهری تنها مانده در دل کویر است که به نگین کویر ایران شهرت یافته است.
عربی افزود: شهر بیرجند در دل کویر ایران یکی از مناطق گردشگری محسوب می‌شود که با توجه به قرار گرفتن در مرکز کویر می‌تواند مکان مناسبی برای سیاحت دوست‌داران کویر تبدیل شود.
وی ادامه داد: نام اصلی این شهر از دیرباز بیرجند بوده که به صورت‌های بیرجند، برجن، برکند و بیرگند نیز در نوشته‌ها و فرهنگنامه‌ها آمده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: از لحاظ وضعیت اقلیمی دو عنصر مهم کوه‌پایه‌های بلند و دشت‌های وسیع از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در آب و هوای این منطقه به شمار می‌روند.
عربی عنوان کرد: نزدیکی به کویر مرکزی ایران و وجود دشت‌های وسیع سبب به وجود آمدن آب و هوای بیابانی با تابستان‌های گرم در این منطقه شده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر کوه‌های منطقه که بیشتر در راستای غربی _ شرقی کشیده شده‌اند، سبب شده از شدت گرما کاسته شود و منطقه نسبت به مناطق اطراف از اعتدال بیشتری برخوردار باشد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: این شهر دارای مناطق گردشگری فراوانی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول