اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان:

7 میلیون راس دام سبک در خراسان رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تعداد 7 میلیون راس دام سبک و 400هزار راس دام سنگین در سطح استان وجود دارد.

7 میلیون راس دام سبک در خراسان رضوی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، ناصر مرگان ازغدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در تالار همایش مصلی‌نژاد، اظهار داشت: در سالیان گذشته وابستگی غذایی در کشور وجود داشت که شکننده‌ترین نوع وابستگی است اما با همت تولیدکنندگان این حوزه در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که از بعضی محصولات غذایی کاملا" خودکفا شده و بی‌نیاز هستیم.
وی تصریح کرد: 7 تا 8 درصد جمعیت دامی کشور در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه نیز 72میلیون قطع طیور در حال پرورش و توسعه در استان تولید می‌شود.
ازغدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد93 هزار کندوی زنبور عسل در استان وجود دارد و به لحاظ تولید شیر در کشور نیز در جایگاه سوم قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه از 15هزار نوع بیماری عفونی که در انسان وجود دارد750 نوع از آن بین دام و انسان مشترک است گفت: بهداشت دامپزشکی از مواردی است که اهمیت آن برکسی پوشیده نیست.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و900 نفر در بخش خصوصی دامپزشکی مشغول فعالیت هستند و استان خراسان رضوی از محورهای کشور در حوزه دامپزشکی است.
وی عنوان کرد: 26 فعالیت شاخص استان در سال گذشته مورد تفقد مسئولان قرار گرفته و در حال حاضر نیز آزمایشگاه  تخصصی ملی مواد غذایی که بزرگترین آزمایشگاه سطح دوم ملی در سطح کشور در حوزه ی مواد غذایی است و همچنین مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان از مواردی است که دامپزشکی خراسان بسیار خوب عمل کرده است.
ازغدی خاطرنشان کرد: برای تکثیر و ضمانت بقای جمعیت انسانی حفظ دام و نگهداری از آن لازم است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، اظهار داشت: بعد اقتصادی دامپزشکی برکسی پوشیده نیست و در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی دارویی دامپزشکی استان هم فعالیت‌های خوبی داشته است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول