اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی؛

آغاز فعالیت قرآنی 50 هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 50 هزار دانش آموز فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز می‌کنند.

آغاز فعالیت قرآنی 50 هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی ظهر امروز در جشن آغاز فعالیت‌های قرآنی پایه اول ابتدایی که در سالن نیلوفر ارومیه، برگزار شد، اظهار داشت: مربیان آموزشی و معلمان باید در راستای ارتقای مهارت‌های قرآن‌خوانی دانش‌آموزان تلاش کنند و در این ارتباط برای تهیه کردن امکانات مورد نیاز هم تلاش کنند.
وی افزود: برای اینکه دانش آموزان با مفاهیم قرآنی انس و الفت عمیقی برقرار کنند باید والدین هم به مربیان مدراس یاری برسانند به‌طوری‌که خود نیز به قرآن خواندن روی آوردند تا به سوالات فرزندان خود در همه زمینه‌ها پاسخ دهند به این ترتیب نوجوانان و کودکان از مقاطع سنی پایین با این قبیل موضوع‌ها آشنا شوند.
این مسئول با خطاب قرار دادن پرسنل مدارس مقاطع مختلف تحصیلی، بیان کرد: باید کادر آموزشی و فعالان حوزه تعلیم و تربیت به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش قرآن به دانش آموزان توجه کنند و برای عملی شدن این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه گفت: قرآن کریم و سایر کتب دینی سرشار از داستان‌های آموزنده و سرگذشت ملت‌ها است از این رو باید معلمان با به کار گیری زبانی شیرین و جذاب این دروس را به دانش آموزان منتقل کنند تا آنها از این دروس عبرت بگیرند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی بوده و دارای ویژگی‌های جامعه دینی است امکان پرورش حافظان، قاریان زیادی وجود داد پس باید روی این سرمایه‌های معنوی به شکل موثر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: کتاب آسمانی قرآن به عنوان یک امانت الهی در دستان ملل مسلمان قرار دارد که باید ضمن نگهدای مطلوب آن در راستای عمل کردن به سفارشات قرآنی اقدام شود به طوری که کشور ما در این ارتباط پیشگام  است.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول