اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان خبر داد:

وجود 83 هزار ورزشکار سازمان یافته گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان از وجود 83 هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان خبر داد.

وجود 83 هزار ورزشکار سازمان یافته گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حق‌شناس بعد از ظهر امروز در جمع مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به عملکرد هیئت مذکور اظهار داشت: امروزه انجام فعالیت‌های ورزشی و استفاده از علوم پزشکی به عنوان عوامل اصلی سلامتی افراد جامعه محسوب می‌شود.
وی افزود: هیئت پزشکی‌ورزشی استان تلاش می‌کند تا در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه ورزشکاران در حیطه‌های مختلف و توسعه امکانات نقش فعال‌تری را در تامین سلامت جامعه ایفا کند.
این مسئول آمار ورزشکاران سازمان یافته گیلانی تا پایان شش ماهه نخست امسال را 83 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 57 هزار نفر مرد و 26 هزار نفر زن زیرپوشش بیمه ورزشی قرار گرفتند.
وی با اشاره به آمار ورزشکاران آسیب دیده، افزود: 175 نفر آسیب دیده ورزشی به درمانگاه هیئت پزشکی ورزشی گیلان مراجعه کردند که از این تعداد 147 نفر ورزشکار مرد و 28 نفر را ورزشکار زن تشکیل می‌دهد.
حق‌شناس درباره پرداخت غرامت ورزشی، اذعان داشت: 25 میلیون ریال غرامت فوتی به شهرستان‌ها پرداخت شد.
وی بیان داشت: 124 نفر در این مدت فیزیوتراپی شده‌اند که تعداد جلسات آن یک‌هزار و 266 مورد بوده و در مدت مذکور یک‌هزار و 105 نفر به درمانگاه پزشکی ورزشی مراجعه کرده‌اند و مورد مداوا قرار گرفته‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون در این هیئت 81 جراحی ورزشی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال، 81 جراحی ورزشی توسط متخصصان این هیئت در بیمارستان دولتی انجام شد و تنها سه بار برای جراحی به تهران اعزام شدند.
وی درباره برنامه‌های آموزشی هیئت پزشکی‌ورزشی استان اضافه کرد: تاکنون 13 برنامه‌ آموزشی و برنامه مبارز با دوپینگ برگزار شده و  9 اعزام به دوره‌های آموزشی کشوری صورت گرفته است.
حق‌شناس ادامه داد: این هیئت در شش ماهه گذشته 36 مسابقه استانی و 15 مسابقه کشوری را پوشش داد که طبق نفرساعت برای بانوان 190 ساعت و برای آقایان 277 ساعت بوده است.
به گفته وی، هیئت مذکور تاکنون 38 میلیون تومان پرداخت بیمه داشته که سهم آقایان در این بین 35 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول