اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

کار پژوهشی باید مشتریمحور باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: کار پژوهشی باید مشتری‌محور باشد یعنی بر اساس نیاز و درخواست مشتری صورت بگیرد.

کار پژوهشی باید مشتریمحور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌مهدی خدایی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین گردهمایی معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک علم و فناوری اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که در سال 2010 در بین دانشگاه‌های جهان سوم رتبه اول را کسب کرد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: دانشگاه رازی کرمانشاه 11 هزار دانشجو دارد که هزار و 500 دانشجوی آن در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تدریس هستند و همچنین 300 عضو هیئت علمی دارد که در این دانشگاه 28 رشته دکترا تدریس می‌شود.
وی اضافه کرد: پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقات مأموریت‌های پژوهشی برای دانشگاه‌ها هستند و مسئولان حوزه پژوهشی کشور دانشگاه‌ها پذیرنده این مراکز را باید مورد حمایت قرار دهند تا این مراکز توان اجرایی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: باید سعی شود که تولیدات علمی با صرف هزینه کمتری صورت بگیرد. در دانشگاه رازی تولیدات علمی با کمترین هزینه انجام می‌شود و مسئولان پژوهش کشور باید دانشگاهی که در آن برای تولیدات علمی هزینه کمتری را صرف می‌کنند مورد حمایت قرار دهند.
خدایی با اشاره به دیگر وظیفه مسئولان حوزه پژوهش کشور ادامه داد: اساتیدی که می‌توانند برندها و اعتبار پژوهشی به دانشگاه‌ها وارد کنند باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و شرایط خاصی را برای آنها فراهم کنند تا در زمینه برآورد کردن نیاز صنعت، فناوری و برآورده کردن نیازهای جامعه انگیزه بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: در تحقیقات و پژوهش‌ها نوع کار و رشته تخصصی باید مورد توجه خاصی قرار گیرد و صرفا کاهش هزینه مد نظر نباشد زیرا ممکن است گاهی پژوهش‌های کم هزینه کارآمد خوبی نداشته باشند.
خدایی تصریح کرد: کار پژوهشی باید مشتری‌محور باشد یعنی بر اساس نیاز و درخواست مشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی باید مسائل کمی و کیفی به موازات هم مطرح شود، ادامه داد: از نظر کمی ایران اسلامی جزو 25 کشوری است که یک درصد تولیدات علمی را در اختیار دارد لذا باید شرایطی فراهم شود که آثار و تولیدات علمی از نظر کیفی رده‌بندی و ارزیابی شود.
وی اضافه کرد: طبق مصوبه قانون بودجه 90 بین نیم تا 3 درصد از بودجه هزینه سازمان‌ها و مراکز اجرایی در کشور باید در اختیار پژوهش قرار گیرد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مبلغ 300 میلیون تومان برای پژوهش اختصاص یافته است و باید به طور جدی به دنبال آیین‌نامه اجرایی برنامه 5 ساله در زمینه تحقیقات باشیم که بر اساس مصوبه قانون پنجم توسعه 3 درصد تولیدات ناخالص ملی به امر پژوهش داده شده است.
‌گردهمایی معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک علم و فناوری از تاریخ 30 و 31 شهریور ماه به مدت 2 روز در دانشگاه رازی کرمانشاه در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول