اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد:

300 هزار مددجو به اردوهای زیارتی مشهد اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعزام 300هزار نفر از مددجویان این نهاد به اردوهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس در امسال و سال آینده خبر داد.

300 هزار مددجو به اردوهای زیارتی مشهد اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اکبر میرشکار در مراسم افتتاح نخستین همایش علمی، پژوهشی اردوهای زیارتی و زائران رضوی اظهار داشت: در سال گذشته 39هزار نفر از نیازمندان و سالمندان زیر پوشش به این اردوها اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: هم اینک 2 میلیون نفر مددجوی سالمند بالای 60 سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که این نهاد وظیفه رسیدگی به مسائل مالی و روحی این افراد را در دستور کار دارد که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مبنی بر این موضوع که برگزاری اردوهای زیارتی کمیته امداد ارزشمندترین اقدام این نهاد است، گفت: این نهاد قریب دو دهه است که اقدام به برگزاری اردوهای زیارتی برای افراد سالمند و نیازمند تحت پوشش کرده است.
وی افزود: این اردوها در کنار اردوهای زیارتی دانش‌آموزی تاثیر مستقیمی در افزایش روحیه افراد سالمند دارد که این اردوها باید از لحاظ معنوی، روانشناسی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: زیارت حرکتی تفریحی نیست بلکه کارگاه روان درمانی است که اثرات فردی و اجتماعی زیادی بر زندگی اجتماعی و شخصی افراد است.
وی با بیان اینکه همانند‌سازی عامل مهمی برای  ایجاد احساس امنیت برای افراد است تاکید کرد: زیارت گام مهمی در ایجاد این احساس، برای نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌خصوص سالمندان است.
وی افزود: این نهاد حمایتی با برگزاری اردوهای زیارتی امام رضا(ع)  گام مهم و موثری در این زمینه برداشته است.
انتهای پیام،/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول