اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رثای شهادت رئیس مذهب تشیع؛

دروازه ورود تشیع محزون است

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب تشیع شهرهای جنوبی استان خوزستان از روز گذشته در حزن و اندوه است.

دروازه ورود تشیع محزون است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، از اکثر مساجد و حسینیه‌ها در اقصی نقاط خوزستان مملو از مشتاقان ائمه اطهار و رئیس مذهب تشیع امام ششم شیعیان امام جعفر صادق علیه‌السلام است.
مردم ولایت‌مدار و متدین شهرها و روستاهای خوزستان با بر تن کردن جامه سیاه و برافراشتن بیرق‌های ماتم و نصب پارچه سیاه بر سر درب ادارات، مغازها و منازل خود در غم سالروز شهادت امام علم و رستگاری حضرت جعفر صادق (ع) اشک ماتم ریختند.
 همچنین به مناسب شهادت امام جعفر صادق (ع) رهبر فقه جعفری، آیین سوگواری عزاداری  با حضور مداحان اهل بیت در مساجد و حسینیه‌ها در شهرهای مختلف جنوب خوزستان از جمله شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، هندیجان و بهبهان به ویژه در مناطق یادمانی هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
 در آیین دیگری نیز شیفتگان امام ششم شیعیان علیه السلام همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس به ویژه مشهد شهدای شلمچه به سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) پرداختند.
بر اساس گزارش‌های رسیده از روابط عمومی زندان‌های کارون ـ سپیدار، کانون اصلاح و تربیت، مجتمع حرفه آموزی و کار استان و مؤسسات کیفری شهرستان‌های دزفول، شوشتر، مسجد سلییمان، رامهرمز، بهبهان، آبادان و ماهشهر، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع، زندانیان زندان‌های خوزستان با برپائی آئین‌های سوگواری و عزاداری این بر رئیس عالم تشیع گریستند.
خوزستان به دلیل معروفیت در دروازه ورود مذهب تشیع در برگزاری آیین‌های مذهبی و سوگواری ائمه اطهار همچون استان‌های مذهبی دیگر پیشتاز است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول