اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه شاهرود:

علمای سنی مذهب تشیع را حق می‏دانند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه شاهرود گفت: بسیاری از علما و بزرگانشان اهل سنت، مذهب تشیع را به حق می‏دانند و این مهم به برکت زحمات ائمه (ع) و عالمان دین به دست آمده است.

علمای سنی مذهب تشیع را حق می‏دانند
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام مرتضی اشرفی ظهر امروز در هشتمین یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود اظهار داشت: موسس مذهب و مکتب تشییع پیامبر اسلام (ص) بوده است.
وی اضافه کرد: پیامبر (ص) در احادیث فراوانی امام علی (ع) را همراه حق و قرآن دانستند و حتی خداوند در حدیث قدسی به پیامبر (ص) فرمود که من هرگز دوستان و پیروان علی (ع) را عذاب و دشمنان او را رحم نخواهم کرد.
رئیس حوزه علمیه شاهرود افزود: رئیس مذهب و مکتب شیعه رسول‏الله (ص) هستند و امامان و به ویژه امام صادق (ع) در بسط و گسترش آن زحمات فراوانی کشیدند که به لطف الهی تا به امروز، این مذهب و مکتب بدون کمترین انحراف و دودستگی به راه خود ادامه داده است.
اشرفی با اشاره به روایات و احادیث مختلف از اهل سنت افزود: از بزرگان چهار فرقه مهم اهل سنت در محضر امام صادق (ع) درس خوانده و شاگرد ایشان بوده‏اند و امام صادق (ع) را عالم عالمان و برتر استادان در علوم مختلف مثل کیمیا، شیمی و بسیاری علوم دیگر دانسته‏اند.
وی تاکید کرد: اکنون نیز بسیاری از علمای اهل سنت و بزرگان آنها مذهب تشیع را به حق می‏دانند و این مهم به برکت زحمات ائمه (ع) و عالمان دین به دست آمده است.
برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاه تصاویر شهدای روحانی و همچنین مداحی و شعرگویی از دیگر برنامه‏های این یادواره بوده است.
این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سمنان و شهرستان در مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول