اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 10 مهر سال‌جاری تمدید شد؛

ارسال مقاله به همایش تبریز اولین پایتخت تشیع جهان اسلام

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تمدید مهلت دریافت خلاصه مقالات نخستین همایش بین‌المللی « تبریز، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام» خبر داد.

ارسال مقاله به همایش تبریز اولین پایتخت تشیع جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: به دلیل استقبال زیاد محققان و پژوهشگران  به موضوع همایش از سراسر جهان اسلام  مهلت دریافت خلاصه مقالات این همایش که تا 25 شهریور ماه اعلام شد بود تا 10 مهر و مهلت ارسال آثار تا اواخر مهر ماه تمدید شد.
وی  افزود:  در خصوص موضوعات این همایش اظهار کرد: ورود و گسترش تشیع در آذربایجان، کتاب شناسی تاریخ تشیع در آذربایجان، آذربایجان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حکومت‌های محلی آذربایجان و تشیع، نقش علما و متفکران در گسترش تشیع در آذربایجان، تبریز و تشیع و تشیع در آینه ادبیات و هنر آذربایجان از جمله محورهای اعلام شده این همایش بین‌المللی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در این همایش، مقالات علمی متعددی در زمینه نقش تبریز در وحدت ملی ایران و توسعه تشیع در جهان اسلام از سوی اندیشمندان ایرانی و سایر کشورهای اسلامی ارائه می‌شود.
محمدی به ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام با حضور رئیس محترم جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای آذربایجان در نهادینه کردن ابعاد مختلف مذهب تشیع در ایران بسیار فعال بوده و از دوره صفوی به طور بارز و قابل قبولی آن را ارائه کرده‌اند از این رو این همایش برای نخستین ‌بار و به دستور رییس محترم جمهوری اسلامی  به صورت بین المللی در تبریز،  اولین پایتخت تشیع جهان اسلام توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به پیشگامی تبریز در روی آوردن به تشیع گفت: بعد از ورود اسلام به ایران، تشیع برای نخستین‌بار در مسجد جامع تبریز به عنوان مذهب رسمی در ایران اعلام شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: البته نقش برجسته علمای تبریز در وقایع تاریخی ایران اسلامی همچون مشروطه و انقلاب شکوهمند اسلامی قابل انکار نیست.
محمدی با اشاره به اهمیت این همایش در سطح ملی و بین‌المللی اظهار داشت: رئیس جمهور محترم کشورمان پیش از این در مراسم ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع، بر لزوم برگزاری این همایش در سطح بین المللی تاکید کرده بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: استانداری، دانشگاه تبریز، حوزه‌های علمیه استان، مراکز آموزش عالی کشور و همچنین سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیز در برگزاری این همایش همکاری خواهند داشت.
محمدی یادآور شد: نخستین همایش بین‌المللی تبریز نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام روزهای 22 و 23 آبان ماه سال‌جاری با حضور اندیشمندانی از سراسر دنیا، در تبریز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان، دانشمندان و محققان می‌توانند با مراجعه به تارنمای این همایش به نشانی www.tab-shiite.ir  نسبت به چگونگی ارائه مقالات اطلاعاتی اخذ کنند.
همایش ثبت ملی تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع در  جهان اسلام 28 آبان سال 1388 با حضور رئیس جمهور در تبریز برگزار شده بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول