اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

سرشماری نفوس و مسکن با مشارکت 54 هزار نفر

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در آبان ماه سال جاری گفت: در سرشماری نفوس و مسکن 114 هزار نفر دخیل هستند که فقط مأمورانی که به درب خانه‌های مردم میروند 54 هزار نفر هستند.

سرشماری نفوس و مسکن با مشارکت 54 هزار نفر
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عادل آذر ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه شما مدیران در حوزه نظام حرفه‌ای آمار هستید چراکه کار میدانی جمع‌آوری آمار و اطلاعات در استان‌ها توسط شما صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: ما نهاد حاکمیتی به نام مرکز آمار ایران داریم ولی نظام حرفه‌ای آمار فراگیرتر از 600 کارشناسی است که در مرکز آمار ایران است و بازوهای اجرایی و میدانی و خط مقدم به ویژه در بحث سرشماری، شما مدیران هستید.
رئیس مرکز آمار ایران اضافه کرد: در بحث سرشماری اگرچه کار برنامه‌ریزی محتوا و جنبه‌های علمی با فرم و طراحی و سازماندهی در مرکز آمار ایران صورت گرفته و در یک فرایند دو ساله از سال 88 تاکنون انجام شده ولی اجرا و جمع‌آوری اصلی‌ترین کار است که اگر به درستی رخ ندهد و داده‌های ناب وارد فرم‌ها نشود، کار زمین مانده است و ارزشی ندارد و این کار باید توسط مردم که همواره استقبال کردند با مدیریت شما انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت سرشماری به عنوان یک رویداد ملی افزود: به سرشماری، پروژه اطلاق نمی‌شود و در دنیا، سرشماری را رویداد و رخداد ملی می‌گویند چراکه این کار تمام نظام را درگیر خود می‌کند و گستره عجیبی در جامعه دارد.
عادل آذر یادآور شد: بعضی کشورهای پیشرفته مانند فنلاند و بلژیک در زمان سرشماری یک هفته کشور را تعطیل کرده و به مردم نیز می‌گویند که کسی حق مسافرت ندارد ولی در ایران و بعضی کشورها دوره زمانی انجام این کار طولانی‌تر است که این دوره در کشور ما 21 روز است و از دوم آبان ماه تا 22 آبان ماه صورت می‌گیرد.
وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت سرشماری، در قانون آمده است که رئیس جمهور فرمان سرشماری را صادر می‌کند که این فرمان ابلاغ شد و نکته این موضوع اینجا است که خیل عظیمی از افراد درگیر این موضوع می‌شوند و در سرشماری 114 هزار نفر درگیر هستند که فقط مأمورانی که به درب خانه‌های مردم می‌روند 54 هزار نفر هستند.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: بر اساس محاسباتی که در مرکز آمار ایران صورت گرفته حدود 50 میلیون کیلومتر پیمایش در این 21 روز صورت می‌گیرد که اگر تقسیم بر محیط کره زمین شود یک‌هزار و 200 بار گشتن دور کره زمین است.
وی با بیان اینکه سرشماری اقدامی برای نظام است و مربوط به هیچ حزب و گروهی نمی‌شود، اظهار کرد: چه به لحاظ اجتماعی و چه ریالی اعتبار سنگینی پشت این کار است و علت اینکه سرشماری از 10 سال به پنج سال کاهش یافته به دلیل توجه و اهمیت آمار و اطلاعات است چرا که این اطلاعات جمع‌آوری و بر این اساس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌شود که در مسیر چشم‌انداز حرکت کنیم.
عادل آذر افزود: تأکید آقای احمدی نژاد است که چون تحولات زیادتر شده به اطلاعات روزآمدی نیاز داریم و این هزینه را تقبل می‌کنیم، و با توجه به هزینه‌ای که می‌شود باید اطلاعات ناب در این فرم‌ها جمع‌آوری شود و راه این موضوع نیز این است که با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی برای انجام هر چه بهتر سرشماری نفوس و مسکن گفت: لازم است از امکانات رسانه‌ای در این راستا استفاده شود و ما نیز پیش بینی تبلیغات را در سطح رسانه‌ای کرده‌ایم و خانواده‌ها باید در این خصوص آگاهی یابند و با توجه به مراجعه مأموران مرکز آمار که ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر است به سئوالات پاسخ دهند.
رئیس مرکز آمار ایران با تأکید بر لزوم استناد رسانه‌ها و مدیران به آمار مرکز آمار ایران خاطر نشان کرد: نکته مهم این است اگر این داده‌ها اصیل باشد، اعتماد مردم را به دنبال دارد چراکه برنامه‌ریزی‌ها نیز دقیق می‌شود و مقام معظم رهبری فرمودند به آمار مراجع رسمی اعتماد کنید.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول