اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد:

ریزش نیروهای داوطلب سرشماری 90 در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: در اهواز از ۲ هزار نفری که برای شرکت در سرشماری داوطلب شده‌اند، ۴۰۰ نفر در مرحله نهایی اعلام آمادگی کردند.

ریزش نیروهای داوطلب سرشماری 90 در خوزستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان شامگاه دوشنبه در ستاد سرشماری استان به ریزش نیروهای داوطلب در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در صورتی که نیروی انسانی مورد نیاز سرشماری از طریق نیروهای داوطلب تامین نشود، از نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی و یا نیروهای بسیج استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری سری است و هیچ مقامی حق استفاده از پرسشنامه را ندارد.
عامری گلستان ضمن درخواست از مردم برای مشارکت در سرشماری امسال، به خوزستانی‌ها در مورد امنیت اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری اطمینان داد و تاکید کرد: این اطلاعات سری است و هیچ مقامی حق استفاده از پرسشنامه را به هیچ عنوان ندارد.
وی همچنین با بیان اینکه ۹۰۶ دستگاه خودرو برای انجام سرشماری مورد نیاز است، افزود: با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این تعداد خودرو تامین می‌شود.
 
* آمادگی خوزستان برای سرشماری 90
قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان نیز در این نشست با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در استان از ۲ آبان ماه به مدت ۲۰ روز انجام می‌شود، گفت: در این سرشماری علاوه بر ساختار سنی و جنسی جامعه، وضعیت اشتغال و بیکاری، مسکن، امکانات و تسهیلات خانوار‌ها اعم از خودروی سواری سبک، موتورسیکلت، رایانه و اینترنت نیز احصا می‌شود.
سید لطف‌الله هاشمی افزود: آمادگی برای اجرای عملیات میدانی این سرشماری از دو سال پیش آغاز شده و در این راستا اصلاح نقشه‌های شهری و روستایی، اضافه کردن روستا‌ها و بخش‌های ارتقا یافته و بلوک‌های جدید شهری همچنین آموزش و جذب نیروی انسانی انجام گرفته است.
به گفته وی، تا کنون ۹ هزار و ۳۳۱ نفر به صورت داوطلبانه برای شرکت در این سرشماری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۰ نفر در آمارگیری مشارکت می‌کنند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان اظهار داشت: در این سرشماری فرم شماره یک شامل فهرست برداری و شناسایی خانوار‌ها، فرم شماره دو شامل خانوارهای معمولی، فرم شماره سه شامل خانوارهای موسسه‌ای (پادگان‌ها، خوابگاه‌ها، شیرخوارگاه‌ها و...)، فرم شماره چهار شامل شناسنامه ارائه می‌شود.
هاشمی افزود: تا کنون ۹۰ میلیون تومان برای تامین ملزومات و تجهیزات بین شهرستان‌ها توزیع شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول