اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

80 کارشناس از اردبیل آموزش سرشماری دیده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال جاری در استان 80 نفر از کارشناسان استان آموزش دیده‌اند.

80 کارشناس از اردبیل آموزش سرشماری دیده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  مهدی مهدیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل اظهار داشت: در همین راستا  پنج نفر از کارشناسان دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل برای آموزش به مرکز آمار ایران با رویکرد خودکفا شدن استان اعزام شدند و این پنج نفر نیز 80 نفر را در  زیر مجموعه خود آموزش دادند.
وی بیان داشت: ‌با برگزاری سمینار آموزشی مرحله دوم در استان از 26 شهریور ماه تا هفتم مهر ماه سال جاری 40 نفر در مرکز استان و 40 نفر در شهرستان‌ها با هدف تامین نیروی لازم سرشماری آموزش دیده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل مرحله سوم این آموزش را شامل معاونین فنی، مدرسان و کارشناسان فنی اعلام کرد و افزود: آیین‌نامه‌های اجرایی شهرستان‌ها مشخص و به فرمانداران ارسال شده است.
مهدیزاده یادآور شد: معاونین فنی و آموزش شهرستان‌ها نیز در10 مهر ماه در ستادهای سرشماری شهرستان‌ها مستقر شده و نسبت به گزینش نیروی اجرایی مورد نیاز سرشماری بر اساس دستور‌العمل گزینش نیروی انسانی سرشماری ابلاغ شده از مرکز آمار کشور کار خود را آغاز کردند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان داشت: کلیه ستادهای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری و همچنین مکان‌‌های آموزشی مشخص و مورد نظارت ستاد استانداری قرار گرفته است.
این مسئول با یادآوری اینکه تجهیزات مورد نیاز این طرح بر اساس نیازهای هر بخش احصاء شده و از طرف فرمانداری‌ها در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: اغلب فرمانداری‌ها این نیازها از قبیل تجهیزات خودرویی را آماده و لیست آنها را به ستاد مرکزی اعلام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد: در فرآیند سرشماری جامعه هدف اصلی احصای خانوارها است.
این مسئول ابراز داشت: اولین اقدام در استان همزمان با سراسر کشور به صورت زمان‌بندی شده از سوی مرکز آمار ایران انجام شده و ما آماده برگزاری طرح سرشماری در استان هستیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه فواید سرشماری را یادآور شد و بیان داشت: پایه و اساس تمام برنامه‌ریزی‌ها بر روی آمار بنا نهاده شده و سرشماری نفوس و مسکن در واقع یک منبع عمده قابل اعتماد و حاوی آمار و اطلاعات وسیع مربوط به مولفه‌های مهمی مانند توزیع امکانات، اشتغال ، تحصیلات، مهاجرت و ... است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول