اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان:

مأموران سرشماری مدرکی از خانوارها را به همراه نمی‌برند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: شهروندان دقت داشته باشند که مأموران سرشماری نفوس و مسکن نمی‌توانند مدرکی از خانوارها را به همراه خود ببرند.

مأموران سرشماری مدرکی از خانوارها را به همراه نمی‌برند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده ظهر امروز در جمع ‌خبرنگاران در تشریح نحوه برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در استان کرمان اظهار داشت: شروع فاز اجرایی این طرح از 19 تیر ماه سال جاری با دستور ریاست جمهوری آغاز و ستادها در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا شده است.
وی با بیان اینکه چهار فرم برای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: 207 سئوال و 282 نوع اطلاعات در این فرم‌ها مطرح شده که باید توسط مأموران ثبت شود.
تکلوزاده بیان داشت: فرم شماره یک فهرست‌برداری و شامل 15 سئوال در ارتباط با محله‌ها و نقشه‌ها است که توسط مأموران تکمیل می‌شود.
وی فرم شماره دو را شامل 70 سئوال در ارتباط با اطلاعات خانوارها عنوان و تصریح کرد: اطلاعاتی مربوط به تعداد، سن، جنس، شغل، سلامت جسمی و ... از سوی خانوارها در این فرم ثبت می‌شود.
تکلوزاده بیان داشت: فرم شماره سه در مورد خانوار‌های موسسه‌ای مانند مراکز نگهداری معلولان، پادگان‌ها، سرای سالمندان و ... است که با طرح 39 سؤال توسط مأمور اخذ و به ثبت می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: فرم شماره چهار سرشماری نفوس و مسکن دارای 83 سئوال در ارتباط با شناسنامه آبادی است که تمام اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در مورد یک روستا و آبادی در آن آمده است.
تکلوزاده عنوان کرد: در این فرم اطلاعاتی مانند موقعیت آبادی، نوع راه و سکونت آبادی، اجرای طرح‌ ثبت می‌شود.
‌معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با بیان اینکه 4 هزار و 800 نفر در استان کرمان درگیر طرح سرشماری نفوس و مسکن هستند، گفت: 4 هزار و 300 نفر آن‌ها شامل مأموران، بازبین‌ها و کارشناسان است.
وی بیان داشت: مأموران شهری 400 خانوار و مأموران روستایی 380 خانوار را طی مدت 21 روز اجرای طرح آمارگیری انجام می‌دهند.
تکلوزاده با اشاره به اینکه در مرحله اول 14 هزار و 120 نفر برای همکاری در این طرح ثبت‌نام کردند، بیان داشت: 10 درصد بیشتر از نیاز استان از این انتخاب شدند تا به عنوان ذخیره حضور داشته باشند.
وی با اعلام اینکه برای تأیید آمارگیری انجام شده 9 روز بعد از اتمام طرح بازشماری انجام می‌گیرد، افزود: بازشماری از اول تا 9 آذر ماه توسط بازبین‌ها و کارشناسان به صورت نمونه‌ای و موردی در سطح شهرستان انجام می‌شود.
تکلوزاده با درخواست از خانواده‌ها برای همکاری با مأموران سرشماری تصریح کرد: خانوارها اطلاعات اعضای خانواده را در دسترس داشته باشند تا سرعت کار بالا رود.
وی کد پستی و شماره ملی اعضای خانوارها را برای سرشماری الزامی خواند و بیان داشت: ثبت شماره ملی افراد از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند.
تکلوزاده با بیان توصیه‌های امنیتی به شهروندان خاطرنشان کرد: آمارگیری از دوم تا 22 آبان ماه اجرا می‌شود و به تمام فرمانداران ابلاغ شده تا مدت زمان کاری مأموران در شهرستان خود را نیز به اطلاع شهروندان برسانند.
وی گفت: مأموران دارای کارت شناسایی ویژه و فرم‌های مخصوص هستند و خانواده‌ها حتما کارت شناسایی را از آنها درخواست کنند.
تلکوزاده اذعان کرد: مأموران سرشماری بعد از تکمیل اطلاعات خانوارها هیچ مدرکی را نمی‌توانند با خود ببرند، لذا همشهریان در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با اشاره به تفاوت سرشماری سال جاری با دوره‌های قبل گفت: کد پستی و کد ملی در این دوره الزامی است و استخراج آمار نیز به صورت متمرکز در مرکز آمار کشور صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول