اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد:

اجرای برنامه‌های متنوع در روز جهانی کودک

خبرگزاری فارس: رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت روز جهانی کودک در استان زنجان خبر داد.

اجرای برنامه‌های متنوع در روز جهانی کودک
محمود مروج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برنامه‌های روز کودک در همه مراکز استان از جمله سلطانیه، سهرورد، قیدار، گرماب و زرین‌رود یک تا سه، مجتمع زنجان، علوم و نجوم زنجان، زرین‌آباد، ماهنشان، طارم، ابهر، خرم‌دره و کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی و پستی زنجان برگزار می‌شود.
وی، ادامه داد: همکاری با تربیت بدنی، شهرداری، آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان‌ها در برگزاری ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک، دعوت از دانش‌آموزان مدارس و کودکان مهدکودک‌ها و اولیا برای شرکت در جشن بادبادک‌ها، برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع کودک و حقوق آن در مراکز استان از دیگر برنامه‌های این روز است.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های بادبادک ‌سازی در مراکز استان، قرائت بیانیه توسط کودکان برای یادآوری حقوق خود به بزرگترها، قرائت بیانیه حقوق کودک از دیدگاه معصومان و سازمان ملل توسط کودکان و نوجوانان در حضور والدین، برگزاری جشن بادبادک‌ها و نوشتن آرزوهای کودکانه روی آنها و به پرواز درآوردن آرزوهایشان از دیگر برنامه‌های این روز است.
وی از اجرای بازی‌های محلی و سنتی در روز کودک در زنجان خبر داد و گفت: اهدا جوایز به نفرات برتر مسابقات در سطح مراکز و برگزاری برنامه رصدی نجوم ویژه کودکان و نوجوانان شهر قیدار از دیگر برنامه‌های کانون محسوب می‌شود.
مروج نمایش فیلم‌های کانونی برای کودکان و خانواده‌های آنان در سطح مراکز استان، اجرای مسابقات حضوری با استفاده از کتاب‌های مطالعه شده توسط کودکان و نوجوانان عضو مراکز، تهیه هدایای ویژه برای پیشکسوتان نجوم در استان توسط مربیان هنری مراکز و برگزاری نقاشی گروهی برای اعضا و دانش‌آموزان با عنوان روز جهانی کودک اندیشیدن بهتر برای آینده برتر از دیگر برنامه‌های روز جهانی کودک است.
وی، بیان داشت: اجرای فعالیت قصه‌گویی توسط مربیان و اعضا در مراکز شهرستان، شرکت در کارناوال‌های شادی با حضور اعضا و مربیان در سطح مراکز استان و برگزاری ایستگاه شعر خوانی با استفاده از ماسک چهره‌های اقوام مختلف سفید، سیاه و سرخ و زرد برای ایجاد حس یگانگی، یکدلی و حمایت از کودکان زیر ظلم و ستم در کشورهای مختلف از اروپا تا قلب آفریقا از برنامه‌های این روز است.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزاری کارگاه کاردستی قرقره‌ها توسط اعضا و کودکان مدعو را از برنامه‌های روز جهانی کودک اعلام کرد و افزود: خاطره‌گویی والدین از دوران کودکی برای اعضا و فرزندان، برنامه کتابخوانی توسط اعضا برای والدین مدعو در مراکز از برنامه‌های این روز است.
وی متذکر شد: برگزاری برنامه یک هفته با کانون با عنوان نجوم شامل غرفه‌های نجوم در قرآن، عصر فضا با موضوع سیاره مریخ، هابل و جیمز وب، سیارات منظومه شمسی، سیاره زمین و ساختار آن، صور فلکی، ساخت کاردستی‌های نجومی در کلاس نقاشی، فروش محصولات و تولیدات کانون در کتابخانه تخصصی نجوم و برگزاری سمینار ویژه تحقیقات نجومی اعضای نوجوان و علاقمند به نجوم از دیگر برنامه‌های روز جهانی کودک است.
مروج، تهیه فراخوان با موضوع نجوم و ستاره‌شناسی، ارائه تحقیقات توسط اساتید نجوم با موضوعات نجوم در قرآن، نصب بنر تبلیغاتی ویژه برنامه یک هفته با کانون و به مناسبت روز جهانی کودک، معرفی شخصیت‌های نجومی به صورت نمایشی با استفاده از تکنیک سایه‌ای و دیدار با اساتید و منجمان به نام استان در ویژه برنامه یک هفته با کانون را از دیگر برنامه‌های روز جهانی کودک برشمرد.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در پایان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند تا همواره بر اساس اهداف متعالی خود برای نسل نو استان بتواند گام‌های ارزنده‌ای بردارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول