اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

مسجد دانشکده تربیت مدرس نور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان مسجد دانشکده منابع طبیعی تربیت مدرس نور افتتاح شد.

مسجد دانشکده تربیت مدرس نور افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور بعداز ظهر امروز با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تربیت مدرس، مدیر کل ارشاد اسلامی استان، نماینده مردم نور، فرماندار نور، مسئولان ادارات شهرستان و دانشکده منابع طبیعی تربیت مدرس نور مسجد این دانشکده افتتاح و بهره‌برداری شد.
این مسجد با زیربنای 850 متر مربع و چهار ساختمان جانبی در مجموع با یک هزار و 350 متر مربع مساحت و اعتبار 900 میلیون تومان در محوطه دانشکده احداث شد.
از مشخصات این مسجد شش ضلعی بودن آن، نصب کاشی‌هایی با خط نوشته صفات الهی دورادور داخلی، کاشی‌های از نوشته‌های آیات نبوت و ولایت، پنج گوشه به نام پنج تن، 12 ستون به نام دوازده امام و سوره‌های کوچک قرآن از جمله چهار "قل" از ویژگی‌های این مسجد است که به نام نبی اکرم مسجدالنبی نامگذاری شده است. این مسجد ظرفیت اقامه نماز جماعت بیش از 750 نفر را دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تربیت مدرس در مراسم افتتاح این مسجد با اشاره به روایاتی احداث، بازسازی و تعمیر مساجد را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: قطعا این ارزش است و در پرونده سازندگان مسجد درج می‌شود.
حجت الاسلام علی فلاح رفیع با اشاره به فضای خوب این مسجد بیان داشت: برای انجام هر امری نیاز به پیش‌بینی است و این مسجد هم در حال حاضر برای دانشجویان این دانشکده بزرگ است، اما این پیش‌بینی قابل تقدیر است و از ضروریات بود.
حجت ا‌لاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل ارشاد مسجد را فیلتر دانشگاه‌ها دانست و گفت: وجود مسجد در دانشگاه‌ها برای خودسازی دانشجویان لازم است و به‌ عنوان فیلتری خواهد بود.
وی قول مساعدت در تجهیز و اهدای کتاب از طریق ستاد اقامه نماز استان را داد.
همچنین قبل از افتتاح این مسجد با حضور همین مسئولان کلنگ احداث ساختمان مرکزی آزمایشگاه این دانشکده به زمین زده شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول