اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی:

مسجد حاج غنی تبریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از ثبت مسجد حاج غنی شهر تبریز در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

مسجد حاج غنی تبریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی تصریح کرد: مسجد حاج غنی قدمتی معادل دوره قاجار دارد.
وی با اشاره به وجه تسمیه این اثر اظهار داشت: مسجد به نام بانی آن یعنی حاج غنی معروف است؛ بنا با پلان مستطیل شکل با ابعاد 37.5 در 16 متر و در دو طبقه ساخته شده است؛ پوشش سقف گنبدی بوده و قسمت شبستان با سه چشمه گنبد پوشش داده شده است.
وی آجرکاری در نما را ویژگی خاص این مسجد عنوان کرد و گفت: مالکیت مسجد حاج غنی دولتی بوده و در اختیار اوقاف و امور خیریه استان است.طراحی بخش ورودی و اجرای طرح، بندکشی در نمای آجری داخلی، ایزوگام پشت بام و تعمیر کف از جمله تعمیرات انجام شده در مسجد حاج غنی به شمار می‌رود.
رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان با اشاره به آسیب‌های وارده به بنا گفت: عمده آسیب‌ها انسانی و شامل دخل و تصرف در بخش ورودی با اجرای اندود سیمان در نما است.
محمدی تصریح کرد: ثبت آثار در فهرست آثار ملی کشور باعث نظم بخشیدن و دقت عمل بیشتر در حفظ و احیا و معرفی آثار تاریخی می‌شود و به همین دلیل بر افزایش دامنه بناها و آثار ثبت شده تاکید داریم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: مسجد حاج غنی تبریز به شماره 29574 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
محمدی تاکید کرد: آثار ثبت شده، تحت نظارت و مراقبت سازمان میراث فرهنگی بوده و هر گونه اقدام و عملیاتی که موجب تغیر هویت اثر شود، ممنوع است و بازسازی آنها با تایید و نظارت سازمان انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول