اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مسجد پایگاه مستحکم تعالی و بصیرت ارزش‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌مسجد جایگاه مستحکم و دژ پایدار تعالی و بصیرت ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی است.

مسجد پایگاه مستحکم تعالی و بصیرت ارزش‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد فاطمه‌الزهرا خلج اردبیل اظهار داشت: مسجد از دیرباز پایگاه تقویت مبانی ارزشی انقلاب و دین رسول‌الله بوده است به طوری که این مکان در هم‌افزایی و همدلی امت اسلامی نقش بی‌بدیل ایفا کرده است.
وی با یادآوری اینکه دشمنان همیشه از مسجد و دایر شدن پایگاه رفیع محوریت و وحدت امت اسلامی در هراس و نگرانی بوده‌اند، بیان داشت: در سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب نیز مسجد کانون تربیت سالم و تقویت مهر و عاطفه در بین امت اسلامی بوده به طوری که همیشه این مکان مقدس اصالت و ارزشمندی جایگاهش را حفظ کرده است.
صابری با یادآوری اینکه کارکرد مساجد امروز کارکرد تربیت نیروهای سالم، شاخص و با آتیه است، افزود: نباید کارکرد مساجد را تنها به برپایی مراسمات عزاداری، یادبودها و برخی دیگر از اقدامات پیش‌پا افتاده محدود و منحصر کنیم بلکه بالاتر از آنها مساجد باید به کانون جوش و خروش امتی تبدیل شوند که صیانت اخلاقی و سلامت نفس آنها با محوریت مسجد و عبادت‌گاه‌ها انجام می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود تلاش‌ استکبار جهانی را برای شکسته شدن ارزش‌های نظام اسلامی و بی‌هویت ساختن نسل آینده یادآور شد و بیان داشت: دشمن امروز در جبهه تهاجم نرم و شکننده فرهنگی همت خود را به کار گرفته است تا این انقلاب و نسل آینده آن را از اهداف متعالی دور کند در حالی که عینیت و صلابت نظام ما در خودباوری و ارزش‌مداری است که نسل آینده باید بیشتر به آن تکیه کرده و مجهز شود.
استاندار اردبیل یکی از علل کامیابی ملت ایران و ناکامی دشمن را در هجمه‌های فرهنگی شناخت مسیر روشن از سوی جوانان ایرانی و نشناختن روحیه جوانان ما از سوی استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: دشمن از آن سو امروز دچار خطا و نابودی شده است که احساس می‌کرد با حرکت‌های ظاهری می‌تواند نسل آینده را از مسیر حقیقی خود دور کند در حالی که چنین اتفاقی نه تنها نیفتاده بلکه بر تقویت روحیه و  مبانی ارزشی جوانانمان افزوده شده است.
صابری تصریح کرد: تکلیف‌مداری و اطاعت از فرامین رهبری امروز یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های جوانان این مرز و بوم است به طوری که حفظ همین روحیه می‌تواند انقلاب اسلامی را از هجمه‌های متعدد مصون نگه دارد.
وی ضرورت توجه به اعتماد به نفس بالای جوانان را یادآور شد و بیان داشت: ابتکار، نوآوری و تکیه بر ایمان و اعتقاد در عرصه‌های مختلف سبب شده تا اعتماد به نفس نیروهای جوان ما روز به روز تقویت شود و همین عامل در سنگر مسجد و مدرسه می‌تواند پاسخی دندان‌شکن به ترفند بیگانگان باشد.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: ملت ما اعم از پیر و جوان و زن و مرد با حضور راسخ در عرصه‌‌های دینی، معنوی، اجتماعی و سیاسی همیشه پشتیبان ولایت و انقلاب هستند و لحظه‌ای نیز از تقویت این مبانی دست برنمی‌دارند.
مسجد فاطمة‌الزهرای خلج اردبیل با 100 سال قدمت به همت اوقاف و امور خیریه و خیرین این منطقه بازسازی، احیا و به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول