اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام انتخابات؛

عملکرد فرمانداران آذربایجان غربی رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در ایام برگزاری انتخابات مجلس عملکرد و رفتارهای فرمانداران به طور دقیق رصد می‌شود.

عملکرد فرمانداران آذربایجان غربی رصد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی ظهر امروز در سمینار فرمانداران و بخشداران به مناسبت فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از مبادی مختلف به این دستگاه در ارتباط با نوع رفتار، دیدارهای فرمانداران گزارش‌ ارسال می‌شود و همه این موارد ثبت و ضبط می‌شود.
وی افزود: همایش‌ها و سمینارهای مختلفی در سطح ملی و استانی برای مسئولان رده بالا اعم از استاندار، فرماندار و بخشدار برپا می‌شود تا برای برگزاری انتخابات آمادگی لازم بین آنها ایجاد شود و در خط قانون حرکت کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاعاتی در ارتباط با رفتارها، رفت‌و‌آمدها، تعارف‌ها، تحویل گرفتن‌ها، تلفن‌ها، دیدارها، مسافرت‌ها و سایر امور مربوط به فرمانداران به این دستگاه ارسال می‌شود به طوری که استاندار هم تاکید کرده است در صورت مشاهده هرگونه رفتار مغایر با عرف فرد متخلف فرصت خدمت کردن را از دست می‌دهد و حذف می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیران باید از احساسات شخصی فاصله بگیرند، اضافه کرد: ماندگاری هیچ‌کس به پشتیبانی فلان آقا بستگی ندارد از این رو نباید احساس تعلق خاطر و  دست‌یابی به منافع دنیوی ملاک عمل قرار گیرد از طرف دیگر شایسته نیست برای به دست آوردن منافع دنیوی آخرت خود را از دست دهند.
این مسئول با تاکید بر اینکه حمایت از یک کاندید تبعات ناخوشایندی دارد، بیان کرد: چنانچه کاندید مورد حمایت پیروز شود کاندیدهای شکست خورده فضای مسمومی در جامعه ایجاد می‌‌کنند مبنی بر اینکه در انتخابات به نفع وی تقلب صورت گرفته است از طرف دیگر اگر کاندید مورد حمایت شکست بخورد کاندید دیگر هماهنگی و همکاری کافی با فرماندار نخواهد داشت با این اوصاف به نظر می‌رسد در هر دو حالت فرماندار متضرر می‌شود.
فتح‌الهی اظهار کرد: فرماندار باید به عنوان نماینده دستگاه حاکمیتی جایگاه خود را در جامعه حفظ کند به طوری که نباید با اقداماتی دون شان خود اقتدار مدیریت را بشکند از طرف دیگر دخالت در امور اجرایی نیز در شان یک نماینده نیست ولی این قبیل دخالت‌ها و پیشروی‌ها در امور اجرایی از وادادگی فرماندار سرچشمه می‌گیرد به دنبال این قبیل رفتارهای نامناسب برای فرماندار مخمصه‌ای پیش می‌آید چرا که از یک طرف استاندار و از طرف دیگر نماینده برای عملی شدن یا نشدن یک موضوع فشار وارد می‌کنند.

* افتتاح هر گونه طرح عمرانی تا برگزاری انتخابات ممنوع است
این مسئول با بیان اینکه هر کس قادر به رعایت اصول فوق نیست هرچه سریع‌تر اعلام کند چرا که پست‌های خالی در استان برای انجام جابه‌جایی وجود دارد، گفت: افتتاح طرح‌های عمرانی حتی با اعتبار ناچیز بدون کسب مجوز از طرف استانداری تا برگزاری انتخابات ممنوع است چرا که طبق مبانی عرفی باید تا شش ماه مانده به برگزاری انتخابات نماینده‌ها از حضور علنی در رسانه‌های گروهی خودداری کنند همچنین از سفرها، بازدیدها و اموری از این قبیل بپرهیزند همچنین فرستادن هرگونه کارت تبریک به هر مناسبتی ممنوع اعلام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان از هر گونه متفاوت دیدن و امتیاز دادن به یک گروه باید بپرهیزند، گفت: فرمانداران و بخشدارانی که در شهرهای چندزبانه و با قومیت‌های متعدد خدمت می‌کنند باید از هم‌اکنون با مردم، اقوام و عشیره‌ها ارتباط نزدیک برقرار کنند از طرف دیگر برقراری این ارتباط برای جهت‌دهی به افکار و نظرات آنها نیست همچنین برپایی نشست‌ها را به ایام برگزاری انتخابات واگذار نکنند چرا که معانی متعددی از آن استنتاج می‌شود.

* کمک فکری به کاندیدها ارائه شود
فتح‌الهی اظهار داشت: باید فرمانداران همیشه از کاندیدهای مختلف با هدف ارائه مشورت و تشریح قوانین استقبال کنند چه بسا بعضی کاندیدها از مشکلات، نیازها، چالش‌ها و قوانین آگاهی کافی ندارد از این رو برای اینکه کاندیدها وعده غیرعملی به مردم ندهند باید به طور مستمر از حمایت‌های فکری فرمانداران برخوردار شوند.
این مسئول ادامه داد: آموزش‌های لازم به اشخاص مختلف در ارتباط با نحوه برگزاری انتخابات ارائه می‌شود از این رو فرمانداران باید هرگونه تخلف را بدون فوت وقت به شورای نگهبان منعکس کنند تا مسئولان این نهاد تصمیم‌های لازم را بگیرند.

* انتخابات رایانه‌ای برگزار می‌شود
فتح‌الهی تصریح کرد: 95 درصد انتخابات پیش‌رو به طور رایانه‌ای برگزار می‌شود همچنین یک شهر  از هر استان برای برگزاری انتخابات به طور صد در صد انتخاب می‌‌شود از این رو فرمانداران باید زیرساختهای مورد نیاز اعم از رایانه، نیروی انسانی و .... را فراهم کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی افزود: اجازه ندهید کاندیدها از هم فاصله بگیرند بلکه نشست‌های مختلفی با حضور همه کاندیدها برگزار کنید تا فضایی صمیمی و رضایت‌بخش در جامعه حاکم شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول