اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی:

انتخابات مهم‌ترین سازوکار حضور مردم در عرصه است

خبرگزاری فارس: مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی گفت: انتخابات مهم‌ترین سازوکار مشارکت توده‌هاى مردم و حضور فعالانه آنان در عرصه تصمیم‌گیرى‌هاى اساسى کشور است.

انتخابات مهم‌ترین سازوکار حضور مردم در عرصه است
عباس خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: انتخابات در مقاطع مختلف نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران، نقش تعیین‌کننده‌ و حیاتى در تحولات سیاسی، اجتماعى کشور داشته و مهم‌ترین سازوکار مشارکت توده‌هاى مردم و حضور فعالانه آنان در عرصه تصمیم‌گیرى‌هاى اساسى کشور محسوب مى‌شود.
وی تصریح کرد: انتخابات بسترى بسیار مهم براى رقابت، ابزارى براى بیان خواسته‌ها و تغییر و گردش نخبگان به شمار مى‌رود و یکی از الزامات حضور در این عرصه حساس و سرنوشت ساز داشتن عقلانیت و بصیرت سیاسی است.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی تاکید کرد: خرد سیاسی حکم می‌کند جناح‌های سیاسی برای کسب بهترین نتیجه در انتخابات‌ها که میدان رویارویی آنان به حساب می‌آید با وحدت حداکثری حضور پیدا کنند.
خسروانی ادامه داد: متاسفانه دو دستگی و گاهی چند دستگی در میان اصولگرایان استان مرکزی یکی از معضلات سیاسی در ماه‌های منتهی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که امید می‌رود با توجه به عوارضی که این دو دستگی دارد اصول گرایان به خصوص بزرگان، نخبگان و فعالان سیاسی استان فرآیندی را به منظور رسیدن به وحدت و انسجام خود و حضور یکپارچه در انتخابات طراحی و در دستور کار قرار دهند.
وی با بیان اینکه رسیدن به وحدت یک امر عقلائی است که فواید آن از یک سو و عوارض فقدان آن از سوی دیگر دلیل خوبی است تا سیاست مداران نسبت به تحقق آن تلاش کنند، اظهار داشت: بدون شک فقدان وحدت حداکثری و به راه انداختن طیف‌ها و جبهه‌های مختلف و متعدد به نام اصولگرائی در استان زمینه را برای پیروزی رقبا فراهم می‌کند.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی تاکید کرد: قطعا حضور یک لیست واحد از سوی اصولگرایان احتمال پیروزی را تا حد زیادی به دنبال خواهد داشت و ارائه لیست‌های متعدد موجب تقسیم آراء و در نهایت پیروزی رقیب خواهد شد.
خسروانی ادامه داد: حضور شخصیت‌های متعدد اصولگرا و لیست‌های مختلف، مردم را در تصمیم‌گیری و انتخاب نهائی دچار تردید و دو دلی می‌کند که این امر نیز احتمال شکسته شدن آراء را فراهم می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه رسیدن به وحدت نشانه اوج عقلانیت یک جریان سیاسی است، خاطر نشان کرد: انتخابات امسال می‌تواند میدان تمرینی برای کسب عقلانیت و تقوای سیاسی احزاب و ارتقای کلاس کار سیاسی آنان باشد.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی بیان کرد: اگر اصول‌گرایان در این زمینه ناکام باشند نشان می‌دهد که اصولگرایان استان هنوز به بلوغ سیاسی کافی نرسیده‌اند و یا به دنبال منافع گروهی خود در انتخابات هستند.
خسروانی گفت: رسیدن به وحدت ثابت مى‌کند این مجموعه نه براى کسب قدرت بلکه براى تداوم گفتمان خدمت بى‌منت پا به میدان انتخاب گذاشته‌ است.
وی اظهار کرد: با توجه با فعالیت طیف‌ها،گروه‌ها و افراد معلوم‌الحال و گاهی ناشناخته که به صورت چراغ خاموش  به کار انتخاباتی مشغولند، ضرورت ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان و معرفی افراد شناخته شده و شناسنامه‌دار و دارای سابقه روشن و شفاف را دو چندان می‌کند.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی با تاکید بر اینکه اجماع بر روی لیست واحد، حضور قدرتمند و همراه با پشتوانه قوی منتخبین در مجلس شورای اسلامی را به همراه خواهد داشت، گفت:  نماینده قوی در مجلس می‌توانند با قدرت چانه‌زنی بالائی نسبت به رفع مشکلات استان در سطح کلان مدیریتی کشور اقدام کنند.
به گفته وی اجماع بر روی لیست واحد منجر به تزریق روحیه وحدت و همدلی در استان می‌‌شود و بسیاری از خدمات به دلیل اختلافات نمایندگان و یا مخالفت‌های سیاسی برخی مدیران طیف‌ها و شخصیت‌ها معطل نمی‌ماند.
خسروانی با اشاره به راهکارهای رسیدن به وحدت حداکثری اصولگرایان استان گفت: هر چند اختلافات حتی در درون یک حزب سیاسی امری طبیعی است اما مصلحت حکم می‌کند در برخی موارد از جمله انتخابات اختلافات کنار گذاشته شود و به جای تکیه بر نقاط افتراق بر نقاط اشتراک تکیه شود. مطالبات گروهى و مسائل فرعى و حاشیه‌اى در شرایط فعلی باید از دستور کار اصول گرایان خارج شود.
وی ادامه داد: اصولگرایان نقاط اشتراک بسیاری از جمله پایبندی به اصل ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی، رد جریان فتنه و جریان انحرافی و... دارند که کار بر روی این نقاط و ملاک قرار دادن آنها در انتخاب اعضای لیست، فضا را به سمت وحدت و همدلی سوق می‌دهد.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی افزود: با توجه به دیدگاه‌های مختلف در میان اصولگرایان استان، رسیدن به وحدت نیازمند محوری قدرتمند است، با توجه به مقبولیت علمای متدین و متقی در میان اصولگرایان پیشنهاد می‌شود از میان علما و روحانیون متدین، مقبول و دارای بصیرت سیاسی تعدادی به عنوان شورای حکمیت یا داوری انتخاب شوند تا نسبت به رفع برخی موارد اختلافی نظر نهائی را صادر کنند.
خسروانی تاکید کرد: برای رسیدن به وحدت باید حدالامکان احزاب و گروه‌ها از معرفی و تبلیغ برخی شخصیت‌های مورد قبول خود در شرایط فعلی و تا رسیدن به وحدت نهائی خودداری کنند.
وی اظهار داشت: احزاب و گروه‌ها همچنین باید نسبت به بومی سازی فرمول 7+8 با توجه به شرایط استان اقدام کنند، قطعا پیاده سازی این فرمول  به سبک تهران در استان امکان پذیر نیست، از این رو این فرمول باید مطابق شرایط سیاسی استان طراحی شود.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی پیشنهاد کرد: اصولگرایان نسبت به تدوین منشوری که مورد تائید احزاب و گرو‌ه‌ها باشد اقدام کنند تا تمام فعالیت‌ها در چارچوب این منشور صورت بگیرد تا شاهد یک وحدت رویه در کار اصول گرایان باشیم.
خسروانی با تاکید بر اینکه اصولگرایان دایره اصولگرائی را تنگ نبینند و از تمام کسانی که به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند هستند دعوت به همکاری و مشارکت کنند، ادامه داد: رعایت اخلاق انتخاباتى یک ضرورت است که همه اصولگرایان باید خود را پایبند به آن بدانند، این مهم ضمن حفظ فضای محبت و دوستی در میان اصول گرایان باعث مى‌شود انتخابات در یک فضاى سالم و پر نشاط که مهم‌ترین ثمره‌اش حضور چشمگیر، با علاقه، پر نشاط و با دقت مردم و انتخاب اصلح است صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: امید که به برکت وحدت نیروهای مومن و متعهد استان گفتمان اصولگرایی همچنان گفتمان غالب باقى بماند، گفتمانى که ملت فریاد اسلام‌خواهی، عدالت و پیشرفت را در لابه‌لاى آن مى‌شنوند و از آن حمایت مى‌کنند، گفتمانى که آمد تا اثبات کند اسلام دین زندگى است، گفتمانی که با تکیه و تاکید بر آرا و اندیشه‌هاى امام راحل مدعى کارآمدى دین و نظام اسلامى در همه عرصه‌هاى زندگى بشرى است.
مسئول اخبار و اطلاعات حزب موتلفه استان مرکزی تاکید کرد: اصولگرایان به خود مى‌بالند که میراث‌دار گفتمانى هستند که تنها راه پیشرفت و توسعه کشور را بازگشت به اصول و انحراف  از آن را حرکت به سمت زوال و انحطاط مى‌داند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول