اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان:

اعضای ستاد انتخابات استان زنجان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: اعضای ستاد انتخابات استان معرفی شده‌اند که پس از صدور حکم رسما معرفی می‌شوند.

اعضای ستاد انتخابات استان زنجان معرفی شدند
فیروز احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس تقویم ارائه شده از سوی وزارت کشور در استان اجرایی می‌شود و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه همه تلاش در راستای اجرای تقویم انتخابات در استان است، یادآور شد: اعضای ستاد انتخابات استان نیز معرفی شده و در حال حاضر برای آنان حکم صادر نشده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری بر اساس تقویم اعلام شده در زنجان پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: زمان‌بندی لازم برای انتخابات استان طبق تقویم پیشنهادی انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شده و همه فعالیت‌های استان در حال حاضر به نحو مطلوبی در حال انجام است.
احمدی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان انجام شده و انتخاباتی سالم را در سطح استان در 12 اسفند سال جاری برگزار می‌کنیم.
گفتنی است، انتخابات مجلس نهم در روز جمعه 12 اسفند سال 90 برگزار می‌شود.
مراحل اولیه برگزاری این انتخابات و صدور اطلاعیه‌ها از سوی وزارت کشور از اردیبهشت ماه آغاز شده است.
انتخابات مجلس نهم در فرایندی زمان‌بندی شده برگزار می‌شود و وزیر کشور روز سوم خرداد فرمان آغاز مراحل اجرایی آن را صادر کرده است.
متعاقب صدور فرمان وزیر کشور، اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات، تاریخ ثبت‌نام و شرایط کاندیداها و تاریخ استعفاها و مشمولان استعفا منتشر شد.
انتخابات بر اساس جدول زمانی تهیه شده برگزار می‌شود و پس از صدور فرمان آغاز انتخابات توسط وزیر کشور و ابلاغ آن به متولیان امر، درباره مراحل اجرایی انتخابات مجلس نهم اطلاع‌رسانی می‌شود.
از اوایل تیر کارمندان دولت که قصد نامزدی در انتخابات را داشتند، استعفا داده و تقریبا 45 روز قبل از 12 اسفند نیز از نامزد‌ها ثبت‌نام می‌شود.
همچنین تدوین لایحه جامع انتخابات در دولت صورت گرفته و همه افتراقات و نقاط اشتراک با قوانین و طرح‌های دیگر، در این لایحه جامع دیده شده و مراحل بررسی آن در دولت در حال انجام است.
بر اساس مصوبه مجلس، کاندیداهای انتخابات مجلس با مدرک لیسانس و حتی با داشتن سابقه اجرایی پنج ساله نمی‌توانند به ‌عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شرکت کنند و مدرک فوق‌ لیسانس یا کارشناسی ارشد ملاک کاندیداهای این انتخابات شد.
 با تصمیم نمایندگان، افراد دارای مدرک کارشناسی به هیچ وجه نمی‌توانند در انتخابات مجلس نامزد شوند، مگر اینکه سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول