اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص اعتبار برای گسترش مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خبرگزای فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری مبلغ 27 میلیارد و 870 میلیون تومان تسهیلات برای گسترش مشاغل خانگی در سطح استان اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار برای گسترش مشاغل خانگی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، عابدین محمدی ظهر امروز در نشست شورای اشتغال شهرستان درمیان با بیان اینکه سقف پرداخت برای هر متقاضی از این تسهیلات 5 میلیون تومان است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با توزیع این تسهیلات قریب 9 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.
وی مشاغل خانگی را به سه دسته مستقل، تحت حمایت و پشتیبان تقسیم کرد و افزود: دسته مستقل کلیه امور مربوط به تولید، بسته‌بندی، بازار یابی و فروش را خود به طور مستقل انجام می‌دهند اما در دو دسته دیگر مراحل مختلف تولید تا فروش با مشارکت و همفکری هریک از دو دسته تحت حمایت و پشتیبان انجام می‌شود.
محمدی از افزایش 2 میلیارد تومانی اعتبارات بنگاه‌های زود بازده استان خبر داد و تصریح کرد: سهمیه اعتبارات استان از محل بنگاه‌های زود بازده در سال جاری 680 میلیارد تومان است که تاکنون 350 میلیون تومان آن جذب شده است.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات خود اشتغالی به میزان 19 میلیارد و 867 میلیون تومان به خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌های همچون کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره کار و رفاه اجتماعی برای جوامع هدف خود از تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی سهم دارند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سهمیه 10 هزار فرصت شغلی استان در سال گذشته ابراز داشت: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 380 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
محمدی نرخ بیکاری استان را 9.4 درصد دانست و ادامه داد: تا پایان امسال 24 هزار و 497 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود که 10 هزار آن در بخش ساختمان است که بر اساس میزان ساخت و سازها لحاظ می شود.
محمدی یادآور شد: برای سایر شاغلان باید مشخصات افراد در سامانه درصد ثبت شود که از تعداد 14 هزار و 497 نفر، 5 هزار و 297 نفر در سامانه ثبت‌نام شده است که با احتساب اشتغال بخش مسکن 10 هزار و 297 فرصت شغلی در سال جاری در استان ایجاد شده است.
فرماندار درمیان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای آغاز طرح بنگاه‌های زود بازده 878 طرح به کارگروه استان ارسال شده که تعداد 251 طرح مصوب شده و برای 756 نفر به میزان 50 میلیارد و 675 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
رجبعلی براتی از معرفی 251 طرح به منظور بهره‌مندی از یارانه‌های دولتی به استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون مبلغ 154 میلیون و 200 هزار تومان برای 157 طرح یارانه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه میزان تعهدات شهرستان در بحث اشتغال سال گذشته 802 فرصت شغلی بود، اظهار داشت: در سال گذشته یک‌هزار و 242 قرصت شغلی در درمیان ایجاد شد.
فرماندار درمیان با اشاره به ایجاد 874 فرصت شغلی در سال جاری افزود: تا پایان امسال یک‌هزار و 454 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.
براتی از معرفی 451 طرح به ارزش 30 میلیون تومان در تیرماه امسال به بانک‌های عامل خبر داد و ابراز داشت: تاکنون برای 31 طرح تسهیلات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در اسفند سال گذشته 95 طرح از محل سفر سوم ریاست جمهوری به ارزش 590 میلیون تومان و اشتغالزایی 126 نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه تاکنون مبلغ 100 میلیارد تومان برای کارخانه سیمان باقران هزینه شده است، یادآور شد: این طرح برای تکمیل به 20 میلیارد تومان دیگر نیازمند است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول