اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

اشتغال 5500 نفر در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بخش کشاورزی استان در سال‌جاری 14هزار نفر تعهد ایجاد اشتغال دارد که از این میزان برای 5 هزار و 563 نفر، سهم ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی محقق شد.

اشتغال 5500 نفر در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فرزین مقدم صبح امروز در جلسه مدیران ارشد سازمان با بیان اینکه پیشتازی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال نسبت به سایر بخش‌های استان محرز است، افزود: از 14 هزار نفر تعهد اشتغال بخش کشاورزی، بیشترین آن با یک‌هزار و 554  نفر مربوط به شهرستان میانه و شهرستان‌های مراغه و اهر با تعداد یک‌هزار و 246 نفر است.
وی با بیان اینکه براساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال، 5 هزار و 563 نفر اشتغال در فعالیت‌های بخش کشاورزی استان ثبت شده است، گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری بیشترین میزان ثبت اشتغال در شهرستان میانه با یک‌هزار و 554 نفر و صددرصد تحقق تعهد ایجاد اشتغال بوده و شهرستان‌های شبستر، ملکان و مراغه به ترتیب با هشت، 9 و 11 درصد تحقق ایجاد اشتغال کمترین میزان ثبت اشتغال را داشته‌اند. 
فرزین‌مقدم با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه مسکن مهر همچنین مسکن و شهرسازی، بیشترین سهم تعهد اشتغال را دارد، ادامه داد: بر اساس آخرین جمع‌بندی که اوایل مهرماه از فعالیت مشاغل ثبت شده وجود دارد دام و طیور، آب و خاک، باغبانی، زراعت و صنایع تبدیلی بیشترین زمینه‌های اشتغال را ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه با اجرایی شدن تسهیلات اخیر هدفمندی یارانه‌ها، تسهیلات پرداخت شده قبلی، ابلاغ اعتبارات عمرانی ملی و استانی همچنین بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال خانگی تحقق مانده تعهد اشتغال سازمان در افق شش ماهه آینده قابل دسترسی است، افزود: در مشاغل خانگی، سازمان جهاد کشاورزی در 74 رشته فعالیت در حوزه‌های تولیدات دامی، فعالیت‌های شیلاتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فعالیت‌های امور عشایر، تولیدات گیاهی و غیره اقدام به صدور مجوز خانگی کرده است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در بخش مشاغل خانگی می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کاریابی‌های محل زندگی مراجعه کنند، افزود: به فضل الهی تلاش خواهیم کرد به تمام تعهدات سازمان برای اشتغال 14 هزار نفری در بخش کشاورزی عمل کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول