اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کار و امور اجتماعی گلپایگان تاکید کرد:

ایجاد بیش از 5 هزار فرصت شغلی در گلپایگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و امور اجتماعی گلپایگان گفت: امسال تعهد فرصت شغلی شهرستان گلپایگان 5 هزار و 673 نفر است.

ایجاد بیش از 5 هزار فرصت شغلی در گلپایگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، میثم سلیمانی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: تعهد فرصت شغلی شهرستان امسال 5هزار و 673 نفر است و بنا به تفکیک هر دستگاه اجرایی با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، باید به آن جامعه عمل بپوشانند و انتظار داریم با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی به این آمار دست یابیم.
 
* مجوز صدور مشاغل خانگی صادر می‌شود
وی گفت: مجوز صدور مشاغل خانگی در دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال انجام است و به میزان سه تا پنج میلیون تومان تسهیلات به افراد واجد‌الشرایط اعطا می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات ارائه شده در بانک‌ها افزود: صندوق مهر امام رضا (ع) تا سقف پنج میلیون تومان و سایر بانک‌ها با شرایط خاص تا سقف 3 میلیون تومان تسهیلات به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی پرداخت می‌کنند.
وی افزود: مرکز فنی حرفه‌ای، بازرگانی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، چهار دستگاه اجرایی هستند که مکلف شده‌اند در زمینه ایجاد مشاغل خانگی بسترسازی کنند.
سلیمانی تصریح کرد: افرادی که مایل به ثبت نام در سایت مشاغل خانگی هستند باید ابتدا در سایتwww.mashaghel.khangi.ir  وارد شوند و با توجه به شغلی که قصد دارند در خانه انجام دهند از سه لینک فرد مستقل، پشتیبان یا شرکت تعاونی یکی را انتخاب و بعد از ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری به یکی از چهار دستگاه مربوطه مراجعه و فقط در این زمینه اداره بازرگانی مکلف است برای متقاضیان رشته قالی باقی تشکیل پرونده دهد.  
 
* ثبت‌نام 4300 کارگر برای سهام عدالت
وی اظهار داشت: تاکنون 4هزار و 300 نفر از کارگران فصلی و ساختمانی برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند که در مرحله نخست مدارک متقاضیان بررسی و از افرادی که مدارکشان ناقص است، خواسته شده برای تکمیل فرم سهام عدالت اقدام کنند.
رئیس کار و امور اجتماعی گلپایگان ادامه داد: مراحل اجرایی در دست انجام است و انتظار می‌رود تا پایان سال سهام عدالت این افراد پرداخت شود و سهام عدالت کارگران واحدهای صنعتی بعد از پرداخت سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی صورت می‌گیرد.
 
* کارت خرید اعتباری 1.5 میلیون تومانی کارگران
وی تاکید کرد: کارت خرید اعتباری 1.5 میلیون تومانی کارگران تا پایان سال از محل اعتبارات بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و در صورت ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کارگران پرداخت صورت می‌گیرد.
 
* معافیت بیمه‌ای کارفرمایان
سلیمانی بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال، علاوه بر فراهم کردن فرصت شغلی برای متقاضیان، حفظ اشتغال موجود است و در این راستا معافیت پلکانی بیمه برای کارفرمایان حائز شرایط در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول