اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اصناف:

یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اصناف گفت: در صورت برداشتن موانع قانون کار یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم.

یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعدازظهر امروز قاسم نوده فراهانی در مراسم یادواره شهدای اصناف با اشاره به عظمت هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز باید همه در راستای حفظ ارزش‌های امام(ره) و شهدا حرکت کنند و راهی جز پیروی از ولایت فقیه وجود دارد.
رئیس شورای اصناف خواستار توجه مسئولان کشور به حل مشکلات اصناف شد و افزود: با توجه به اینکه بیکاری از مشکلات مهم جامعه است اگر با کمک مسئولان به‌ویژه مجلس شورای اسلامی قانون کار اصلاح شود قادر به ایجاد یک میلیون شغل هستیم، ما این مهم را پیگیری می‌کنیم.
وی در ادامه با تاکید براینکه اصناف بیش از 700 هزار واحد تولیدی در کشور دارند، عنوان کرد: هم اکنون این واحدهای تولیدی با مشکلات مالی مواجه هستند که در صورت تامین نقدینگی ضمن کمک به تولید کشور در بخش اشتغالزایی نیز موثر خواهند بود.
نوده فراهانی با بیان اینکه علاوه بر بخش تولیدی اصناف، بخش‌هایی از صنوف توزیعی نیز با مشکلات و کمبود مالی برای گسترش حوزه کاری خود مواجه هستند، گفت: بخش توزیعی اصناف نیز با بیش از یک میلیون و 800 هزار و احد صنفی می‌تواند در اشتغال کشور نقش آفرینی کند. 
رئیس شورای اصناف با اشاره‌ به هدف گذاری 2 میلیون و 500 هزار اشتغال از سوی دولت در سال جاری تاکید کرد: اصناف می‌توانند بیش از 50 درصد این اشتغال را در کمترین زمان عهده‌دار شوند و این موضوع تنها نیازمند ارائه تسهیلات آسان و مورد نیاز صنوف از سوی دولت است.
نوده فراهانی با اشاره به اینکه اگر تسهیلاتی که در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد اشتغال ارائه می‌شود و چندان هم موثر واقع نمی‌شود در بخش اصناف هزینه شود، در ایجاد اشتغال مؤثرتر خواهد بود، اظهار داشت: شورای اصناف کشور برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است و این موضوع بستگی به تامین تسهیلات مورد نیاز اصناف دارد.
مشاور رئیس جمهوری در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال در کشور توجه به مشاغل خرد است، گفت: این موضوع را می‌توان به صورت بسیار اصولی و عینی در اصناف مشاهده کرد و در صورت توجه نیز از آن نتایج لازم را گرفت.
مراسم یادواره شهدای اصناف با حضور خانواده‌های شهدا، جمعی از مسئولان شهرستان ورامین و مدیران و اعضای اصناف در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد.
در این مراسم همچنین محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین و فرمانده بسیج اصناف ورامین به ایراد سخن پرداختند و پس از آن با اهدای تمثال شهدای پایگاه علی بن ابیطالب (ع) صنف صنعت کاران فلزی از خانواده‌های آنان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول