اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت؛

بازسازی و زیباسازی 468 مدرسه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از بازسازی و زیباسازی 468 مدرسه در سال جاری در استان زنجان خبر داد.

بازسازی و زیباسازی 468 مدرسه در استان زنجان
ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری تا کنون 468 مدرسه از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط بازسازی و زیبا سازی شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد نزدیک به 200 مدرسه در شهرستان زنجان مرمت و زیبا سازی شده است، افزود: 79 مدرسه در ناحیه یک آموزش و پرورش و 120 مدرسه در ناحیه دو آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری بازسازی و زیبا سازی شده است.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از بازسازی و زیبا سازی 23 مدرسه در منطقه زنجانرود زنجان خبر داد و افزود: در 40 مدرسه شهرستان خدابنده نیز بهسازی صورت گرفته است.
وی از بازسازی و مرمت 85 مدرسه شهرستان ابهر خبر داد و بیان داشت: 30 مدرسه شهرستان خدابنده نیز از سوی سازمان بسیج سازندگی بهسازی و زیبا سازی شده است.
بابایی بهسازی و مرمت 20 مدرسه شهر سلطانیه را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: در منطقه سجاس رود 9 مدرسه مورد بازسازی و زیبا سازی قرار گرفته است.
وی بهسازی و مرمت 9 مدرسه در منطقه بزینه‌رود را از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: در راستای بازسازی و زیبا سازی 11 مدرسه شهر ایجرود نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: در منطقه افشار و ماهنشان نیز به ترتیب 20 و هفت مدرسه زیبا سازی شده است.
وی بازسازی سه مدرسه بخش انگوران دندی را از دیگر اقدامات استان برشمرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی مناسبی در راستای اجرای برنامه‌های مختلف از سوی سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است.
بابایی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: فعالیت این سازمان در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، آبخیزداری، کمک به محرومان و مرمت و بازسازی مساجد و مدارس صورت می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی توانسته است در عرصه‌های گوناگون تاثیرهای مثبتی را در جامعه داشته باشد، ابراز داشت:‌ در شهرستان‌های مختلف استان نیز فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در زمینه مرمت و بازسازی مدارس انجام شده است.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به کارهای اساسی بسیج سازندگی تصریح کرد: احداث غسالانه، آب‌رسانی و احداث خانه‌عالم در روستاهای محروم در شهرستان‌های استان از فعالیت‌های اساسی و اصلی محسوب شده و اعتبار قابل توجهی نیز به این امر تخصیص پیدا کرده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان و نوجوان در توسعه همه جانبه کشور ابراز داشت: حضور دانش‌آموزان در برنامه‌هایی همچون طرح هجرت، موجب احساس مسئولیت، موثر بودن و رشد اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود.
بابایی ارتقا‌ی روحیه تعامل و همکاری در بین جوانان و نوجوانان را از اهداف مهم این طرح برشمرد و افزود: این طرح با هدف و ایجاد روحیه همکاری و تعامل و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به نقش جوانان و نوجوان در توسعه همه جانبه کشور و تاکید بر لزوم تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان از سوی معلمان، خواستار مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در طرح هجرت شد.
وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس‌، بحث سازندگی و موفقیت‌های علمی از نتایج تفکر بسیجی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان از گسترش فرهنگ بسیج در کشور هراسان هستند که نوجوانان و جوانان باید با این تفکر توطئه‌های دشمنان را دفع کرده و زمینه توسعه کشور را رقم بزنند
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) در بخش دیگری از سخنان خود محرومیت‌زدایی و کمک به مردم روستاهای دور افتاده را از اهداف سازمان بسیج سازندگی برشمرد و گفت: برخی از مناطق روستایی استان محروم از کم‌ترین امکانات بهداشتی برخوردار هستند که با ساخت خانه‌های بهداشت بیماران با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه روستاییان استقبال چشمگیری از ساخت خانه‌های بهداشت در این مناطق نمی‌کنند، تصریح کرد: همکاری روستاییان و در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای ساخت خانه‌های بهداشت می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی آنان را حل کند.
بابایی گفت: خانه‌های بهداشت در راستای انجام فعالیت‌های اولیه درمانی خدمات خود را به بیماران ارائه کرده و در صورت لازم این افراد را به مراکز درمانی شهر معرفی می‌کنند.
وی از ساخت پایگاه‌های بهداشتی در روستاهای محروم و دور افتاده استان نیز خبر داد و یادآورشد: در سال جاری نیز پایگاه بهداشتی در این مناطق احداث می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این پایگاه‌ها از طریق سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مناطق روستایی ساخته می‌شوند، خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها با اعتبارات سپاه و بسیج استان و اعتبارات دولتی ساخته می‌شوند.
وی گفت: طرح بسیج سازندگی برای استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور برگزار می‌شود، که در این طرح افراد زیادی شرکت می‌کنند.
بابایی تصریح کرد: تولید اشتغال در سطح استان به ویژه شناسایی زمینه‌های اشتغال و به دنبال آن ایجاد اشتغال، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمک به دولت در راستای سازندگی و عمران و آبادانی کشور از اولویت‌های بسیج سازندگی در سال جاری محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول