اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه:

95 درصد مدارس خشت و گلی بشرویه بازسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه گفت: بیش از 95 درصد مدارس خشت و گلی در سطح شهرستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

95 درصد مدارس خشت و گلی بشرویه بازسازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا فرشاد ظهر امروز در مراسم افتتاح سالن چند منظوره دبیرستان کیانی‌زاده در شهرستان بشرویه اظهار داشت: در دولت نهم و دهم در شهرستان بشرویه تا کنون بیش از 60 کلاس درس، نمازخانه و فضای پرورشی توسط جامعه خیرین با مشارکت دولتی احداث شده که اعتباری معادل 5 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد مدارس خشت و گلی در سطح شهرستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است، از مسئولان استانی هم خواست تا در مقابل سهم مشارکت خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان از محل اعتبارات دولتی برای کمک به ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی مساعدت بیشتری کنند.
فرشاد افزود: سالن چند‌منظوره دبیرستان کیانی‌زاده در زمینی به مساحت یک‌هزار و 400 متر‌مربع با زیر بنای 600 متر و با تجهیزات کامل سرمایشی و گرمایشی توسط خیر مدرسه‌ساز حاج حسین کیانی‌زاده بصورت صد درصد خیری و بدون کمک اعتبارات دولتی ساخته شده که مبلغی معادل 250 تومان برای احداث آن هزینه شده است.
 
* احداث نمازخانه در تمام مدارس ضروری است
امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: عمل خیر انسان در زمان حیات و پس از مرگ ظاهری تا زمان نشور قیامت پایدار و باقی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس‌الدین با تاکید براشاعه فرهنگ خیرخواهانه مدرسه‌سازی عنوان کرد: عمل خیر نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام و پیشرفت علوم و فنون اسلامی است، بنابراین شایسته است خیرین و واقفین نیک‌اندیش در راه کمک به مراکز علمی و آموزشی و مدارس علوم اسلامی و ساخت کتابخانه مساعدت بیشتری کنند.
وی از مسئولان سازمان توسعه و تجهیز مدارس استان هم خواست تا نسبت به ساخت سالن نمازخانه در مدارسی که این امکانات را ندارند تلاش بیشتری کنند.
 
* 824 کلاس درس در خراسان جنوبی ساخته شد
سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: در دولت نهم و دهم تاکنون 824 کلاس درس و فضای غیر کلاسی نظیر خوابگاه، آزمایشگاه و کارگاه و نمازخانه و کتابخانه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.
رضا علوی تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سال 89 مبلغ 10 میلیارد و 400 میلیون تومان برای امر مقدس مدرسه‌سازی تعهد کردند که تا کنون مبلغ 7 میلیارد و 200 میلیون تومان آن محقق شده و از آغاز سال 90 تا کنون نیز مبلغ 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تعهد شده که تاکنون 47 درصد آن به امر مقدس مدرسه‌سازی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 90 تعهدات باقی‌مانده خیرین مدرسه‌ساز اجرایی شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول