اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نایین:

8 گلزار شهدای نائین امسال بازسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نایین گفت: امسال با همکاری مسئولان شهرستان، هشت گلزار شهدای روستاهای نایین بازسازی و بهسازی می‌شوند.

8 گلزار شهدای نائین امسال بازسازی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، یوسف حسنی صبح امروز در جلسه پیگیری مسائل مربوط به بازسازی و بهسازی گلزارهای شهدای شهرستان نایین در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امروز در هر کوی و برزن از ایران اسلامی که پا بگذاریم شاهد حضور یک شهید هستیم که مردم آن منطقه را از ظرفیت‌های معنوی و اخلاقی خود بهره‌مند می‌سازد و در این راستا آرامگاه این بزرگان نیز به محلی برای راز و نیاز عاشقان راه خدا و شهادت تبدیل گشته است.
وی ادامه داد: در این راستا هدف از بازسازی گلزار شهدا ادای دین و به جا گذاشتن آثار فیزیکی و نمادین از این شهدای والا مقام و الهی است که با نثار خون و جان خود، عزت و افتخار را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
فرماندار نایین تصریح کرد: بازسازی و مرمت گلزارهای شهدا کار بسیار خوب و در عین حال سنگینی است چرا که باید طبق گفته امام راحل (ره) گلزار شهدا، دارالشفای آزادگان باشد.
وی تصریح کرد: اعتبارات تخصیصی از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور بازسازی گلزارهای با طراوت شهدا در نظر گرفته شده که انتظار داریم با همکاری ارگان‌های دخیل در این امر به‌سازی و بازسازی گلزار شهدا در شهرستان نایین به نحو احسن انجام گیرد.
حسنی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه بیان داشت: ‌11گلزار شهدا در سال‌های گذشته بازسازی شده‌اند و امسال هشت گلزار شهدا دیگر در روستاهای نیستانک، بنوید، بلان، ورپای علیا، کمال آباد، ارجک، حسن آباد، قیوم آباد توسط بنیاد شهید و با همکاری بسیج سازندگی با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال بازسازی می‌شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم همه مسئولان مساعدت‌های لازم را همچون گذشته با بنیاد شهید در زمینه بازسازی این گلزارهای شهدا داشته باشند.
فرماندار نایین افزود: از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز درخواست داریم در ارتباط با تهیه طرح و نقشه ساماندهی گلزار شهدا با توجه به وضعیت موجود از طریق اداره کل خود در استان پیگیری‌های لازم را انجام داده و اقدام لازم در این زمینه مبذول شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری این گلزارهای شهدا نیز وظیفه‌ای خطیر است، گفت: با توجه به بند پنجم مصوبه اسفند 89 کارگروه گلزار شهدای استان، تمامی گلزارهای شهدای روستاهای دارای دهیاری، به دهیاری‌ها و در شهرها به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود و در روستاهایی که فاقد دهیاری هستند با هماهنگی بخشداری اقداماتی انجام می‌گیرد.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول