اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگی روستای فردو عنوان کرد:

تاخیر طولانی مدت در روند بازسازی گلزار شهدای فردو

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگی روستای فردو از تاخیر طولانی مدت در روند بازسازی گلزار شهدای روستای فردو و اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز انتقاد کرد.

تاخیر طولانی مدت در روند بازسازی گلزار شهدای فردو
حجت‌الاسلام وحید وفایی‌نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: گلزار شهدای روستای فردو در سال 87 با توجه به سیاست بنیاد شهید استان قم مبنی بر بازسازی گلزار شهدای روستایی مورد تخریب قرار گرفت تا با توجه به بودجه تخصیص یافته مورد مرمت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان بنیاد شهید در نظر داشتند تا این گلزار شهدا از حالت قدیمی خود خارج شود، اضافه کرد: با گذشت سه سال از آغاز کار بازسازی هیچگونه حرکت مثبتی انجام نشده است، به طوری که این مسئله موجب اعتراض شدید خانواده معظم شهدا و اهالی روستای شهیدپرور فردو شده است.
عضو شورای فرهنگی روستای فردو در ادامه بیان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که از طرف شورا، دهیاری و اهالی روستا انجام شد، جلسه‌ای در بخشداری کهک با حضور بخشدار و رئیس بنیاد شهید قم درسال 89 برگزار و بر روند تسریع در بازسازی گلزار شهدای فردو تاکید شد اما متاسفانه هنوز مسئولان امر به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و ساختمان یادمان به همان وضعیت قبل باقی مانده است.
وفائی‌نکو در ادامه گفت: در صحبت‌های اولیه که بابت ساخت گلزار شهدا صورت گرفت، مبلغ 120 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد که بر اساس برآوردهای انجام شده تقریبا مبلغ 30 میلیون تومان از این پول در فرآیند ساخت و ساز مصرف شده است.
وی ادامه داد: وقتی بابت مابقی مبلغ به بنیاد شهید قم مراجعه کردیم، اعلام شد که بودجه اختصاص یافته زمان خاص دارد و اگر مصرف نشود باید به زمان دیگر موکول شود.
‌وفایی‌نکو با انتقاد از روند اختصاص بودجه بیان کرد: کار ساخت و ساز در روستا مشکلات خاص خود را دارد و اگر به فصل بارندگی موکول شود باید شش ماه کار را تعطیل کرد، پس اختصاص بودجه‌های مقطعی به هیچ عنوان در انجام اینگونه پروژه‌ها کارایی نخواهد داشت.
وفایی‌نکو تصریح کرد: وقتی خبرنگار صدا و سیمای استان قم در کار خود صداقت و انصاف را رعایت نمی‌کند چه توقعی از مسئولان آنها می‌توان داشت، بنده با گوش‌های خودم شنیدم خبرنگاران صدا و سیما که برای تهیه گزارش از روند بازسازی گلزار شهدا آمده بودند از چند نفر از اهالی روستا خواستند که اگر ما از شما سؤال کردیم که مراحل ساخت گلزار چگونه پیش می‌رود شما بگویید ما راضی هستیم و کار به خوبی پیش می‌رود.
وی همچنین در ادامه اضافه کرد: وقتی اینجانب به این مسئله معترض شدم و گفتم، انصاف نیست که شما این کار را انجام می‌دهید و اگر سوالی بابت این مسئله دارید بنده جوابگو شما هستم، در پاسخ گفتند که از طرف بنیاد شهید تماس گرفتند و خواستار تهیه گزارش از روند بازسازی گلزار شهدا شده‌اند اگر اعتراضی دارید با آنها تماس بگیرید.
وفایی‌نکو عنوان کرد: شهدا در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام از جان خود گذشتند و کمترین کاری که در مقابل فداکاری‌های آنها می‌توان انجام داد، زنده نگه داشتن یاد و نام آنها است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول