اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دهه کرامت دهه فرهنگ ناب اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی داریم در دهه کرامت تداعی می‌شود چراکه حرم حضرت معصومه و امام رضا(ع) کانون دعا، قرآن و نیایش است.

دهه کرامت دهه فرهنگ ناب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست بخشداری لاران، اعضای شورای اداری، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش لاران شهرستان شهرکرد اظهار داشت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند است.
وی افزود: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
نکونام مهربانی حضرت معصومه (ع) نسبت به امام رضا (ع) را یادآور مهربانی امام حسین و حضرت زینب(ع) دانست و گفت: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است.
نماینده ولی‏‎فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چراکه حرم حضرت معصومه و امام رضا (ع) کانون دعا، قرآن و نیایش است.
وی بر ضرورت گرامیداشت دهه کرامت در جامعه تأکید کرد و گفت: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و اینکه می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.
نکونام با اشاره به موقعیت خاص حضرت رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در کشور اسلامی ایران، بر لزوم گرامیداشت ایام دهه کرامت تاکید کرد و گفت: حرم شریف این دو بزرگوار در کشور ما از نظر مذهبی دو رکن اساسی محسوب می‌شود و بزرگداشت ایام ولادت این دو بزرگوار با توجه به موقعیت، سوابق تاریخی و تاثیری که حضور این حرم‌های مقدس در فرهنگ و تمدن مردم داشته است، بسیار شایسته و قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: مردم متدین کشور ما میلاد همه ائمه معصومین(ع) را گرامی می‌دارند اما میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در این میان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه کشور ما از میان همه ائمه معصومین(ع) فقط توفیق میزبانی مرقد امام رئوف را دارد.
سرپرست بخشداری لاران، اعضای شورای اداری، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و جمعی از مسئولان ادارات بخش لاران امروز با نماینده ولی‎فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.
در پایان نیز گزارشی از وضعیت اجتماعی، فرهنگی و مشکلات بخش لاران ارائه شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول