اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی:

زندانیان خراسان جنوبی صاحب شغل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در مبحث اشتغال خارج از زندان مرکز مراقبت بعد از خروج با ارائه تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان آزاد شده را فراهم می‌کند.

زندانیان خراسان جنوبی صاحب شغل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی اربابی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی برای اشتغال زندانیان هدف از برگزاری جلسه را همفکری در راستای چگونگی اجرای ماده 107 قانون بودجه کل کشور خواند.
وی به معرفی بنیاد تعاون و تشریح فعالیت‌های این واحد پرداخت و با اشاره به حجم بالای زندانیان استان خواستار توجه ویژه به مبحث اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان شد.
مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت مددجویان در زندان‌ها در دو بخش است، یکی حرفه‌آموزی که در این زمینه با همکاری ادارات فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و نظام مهندسی کشاورزی برای مددجویان دوره‌های آموزشی مورد نیاز برگزار می‌شود و دیگری بخش اشتغال در داخل و خارج زندان است که در مبحث اشتغال داخل زندان‌ها با همکاری بنیاد تعاون در راستای اشتغال مددجویان اقدام می‌شود و در مبحث اشتغال خارج از زندان نیز مرکز مراقبت بعد از خروج با ارائه تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان آزاد شده را فراهم می‌کند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز ضمن با اهمیت دانستن آموزش به زندانیان با بیان اینکه مشکلی در واگذاری زمین به بنیاد تعاون وجود ندارد، اظهار داشت: ابتدا باید طرح‌های اجرایی مورد نظر توسط بنیاد تعاون ارائه و سپس در زمینه واگذاری زمین و صدور مجوز برای طرح‌های مذکور جلسه ای با حضور کارشناسان دو دستگاه برگزار شود تا نسبت به اجرایی شدن این امر اقدام کنیم.
غلامرضا هادربادی همچنین آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی توسط واحد ترویج و مرکز آموزش کشاورزی محمدیه اعلام کرد.
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه امسال دولت تسهیلات خوبی را برای اشتغال در نظر گرفته است، گفت: یکی از مشکلات اساسی اشتغال زندانیان سوء پیشینه آنها است که سبب می‌شود بانک‌ها در ارائه تسهیلات خود اشتغالی به آنها با تردید عمل کنند.
عابدین محمدی خواستار توجه ویژه به مشاغل خرد و خانگی برای اشتغال مددجویان شد.
محمد رضایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز خواستار اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف صنایع دستی به علت کم هزینه بودن شد و آمادگی خود را برای عقد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون در راستای آموزش مددجویان در رشته‌های صنایع دستی اعلام کرد.
غلامرضا غلامرضایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز به موضوع خشکسالی و کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت برداشت آب از دشت‌های استان بهتر است کارگاه‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شود که نیاز به آب کمتری دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول