اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی مطرح شد؛

صدور مجوز برای 160 نفر در طرح مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون در خراسان جنوبی برای 160 نفر مجوز فعالیت در مشاغل خانگی صادر شده است.

صدور مجوز برای 160 نفر در طرح مشاغل خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در مورد مشاغل خانگی اظهار داشت: توسعه اشتغال خانگی در استان می تواند زمینه‌ساز عملیاتی شدن تعهدات اشتغال استان را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه لایحه ساماندهی مشاغل خانگی در سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، تصریح کرد: بر اساس قانون افرادی که اقدام به ایجاد مشاغل خانگی می‌کنند، می‌توانند شغل خود را در محیط خانه البته با رعایت ضوابط خاص و عدم نیاز به تغییر کاربری راه‌اندازی کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر ساله نوع مشاغل خانگی باید به تصویب کمیته راهبردی مشاغل خانگی برسد، افزود: تاکنون و در مرحله اولیه 214 شغل در ردیف مشاغل خانگی قرار گرفته است.
محمدی ادامه داد: بر اساس قانون صدور مجوز برای این نوع مشاغل بر عهده وزارت کار و ادارات تابعه است و همچنین مقرر شده است که دستگاه‌های اجرایی که این مشاغل خانگی در حوزه کاری آنها قرار دارد نیز باید مراحل تشکیل پرونده و اعلام صلاحیت فرد را انجام دهند و صدور مجوز در مورد این دستگاه‌ها با امضای مشترک دستگاه و اداره کار صورت می‌گیرد.
وی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی حدود 170 مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است که با توجه به رقم بالای تسهیلات ابلاغ شده به استان در این زمینه و تنوع مشاغل بیش از این می‌توان کار در این بخش انجام شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌هایی که امکان صدور مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی را دارند، اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و فنی و حرفه‌ای است که بعد از تصویب ستاد راهبردی مشاغل خانگی کشور کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز به جمع این دستگاه‌های اجرایی اضافه شدند.
محمدی از ابلاغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساماندهی مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات به این نوع مشاغل به استان خبر داد و اظهار داشت: از این مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی ادامه داد: همچنین 5 میلیارد و 106 میلیون تومان برای بهزیستی، 12 میلیارد و 300 میلیون تومان برای کمیته امداد و 7 میلیارد و 965 میلیون تومان برای صندوق مهر امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی با اداره پست هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا امکان ثبت‌نام در 130 مرکز ICT  روستایی فراهم شود تا کار ثبت‌نام تسهیل داده شود و نیاز به حضور فرد نباشد.
محمدی افزود: همزمان برای این فرد پرونده تشکیل می‌‌شود و استعلامات لازم گرفته می‌شود تا مراحل صدور مجوز انجام شود.
وی اظهار داشت: سامانه مشاغل خانگی در حال حاضر در چهار استان کشور به عنوان استان پایلوت در حال انجام است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در خراسان جنوبی 566 مورد ثبت‌نام در مورد افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی، 10 نفر افراد حقیقی به عنوان پشتیبان و یک‌هزار و 561 مورد ثبت‌نام افراد مستقل صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول