اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

اسلام محدودیتی در رنگ برای حجاب قائل نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: از صدر اسلام تاکنون چادر به عنوان حجاب برتر است و محدودیتی در رنگ برای حجاب قائل نشدند.

اسلام محدودیتی در رنگ برای حجاب قائل نیست
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوشش نور و نجابت که در مصلی ساری برپا شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در جامعه اسلامی قداست‌ها باید حفظ شود، بیان داشت: برپایی نمایشگاه‌هایی که با محوریت عفاف و حجاب صورت می‌گیرد، نشأت گرفته از فعالیتی فرهنگی است که به اهمیت موضوع توجه می‌شود و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه اسلامی از مواردی است که باید به آن اهتمام داشت.
وی ابراز داشت: اگر از حرمت‌های انقلابی و اسلامی به درستی صیانت نشود، انقلابی بی‌هویت خواهیم داشت.
ابراهیمی با اشاره به اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمن توجه به قشر جوان و نوجوان جامعه دارد، تصریح کرد: یکی از ابزارهای زیبایی انسان بحث لباس برای نسل جوان جامعه است و با سوء استفاده دشمن از این بازار، بانوان را بهترین راه برای اجرای اهداف خود که از بین بردن قداست ارزش‌های اسلامی است  نشانه گرفته است.
وی ادامه داد: برای مقابله با فرهنگ غنی نظام اسلامی توجه دشمن به بی‌اعتنایی به فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج داده است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه برای حفظ فرهنگ و اصالت‌های جامعه اسلامی باید هزینه شود، خاطرنشان کرد: هر هزینه‌ای برای حفظ قداست‌های جامعه شود سرمایه محسوب می‌شود.
ابراهیمی با اعلام اینکه برپایی نمایشگاه‌های پوشش اسلامی در همه شهرهای استان باید به صورت مستمر باشد ، ابراز داشت: در این مسیر نیازهای بانوان و جوانان جامعه در بحث عفاف و حجاب تامین می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: تبلیغ انواع پوشش‌های اسلامی تاثیر مثبتی بر جذب مخاطبان دارد که برای این امر باید مباحث کارشناسی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها دارای کاستی‌هایی خواهد بود که تکمیل‌کننده همه نیازهای مخاطبان خود نیست، یادآور شد: ضرورت دارد با بازدید از این اماکن نقد کارشناسانه صورت گیرد تا در مراحل بعدی کاری ارزنده ارائه شود.
ابراهیمی ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون چادر به عنوان حجاب برتر است و محدودیتی در رنگ برای حجاب قائل نشدند.
این مسئول با بیان اینکه حجاب محدود به بانوان نیست، تصریح کرد: اگر مردان به عفاف و حجاب مقید نباشند فرهنگ‌سازی به معنای واقعی انجام نمی‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان راحت‌طلبی انسان را عاملی برای روی آوردن به گناه دانست و اذعان داشت: فرهنگ‌سازی‌ها باید دوراندیشانه باشد و اگر فرهنگ عفاف و حجاب به درستی اجرا نشود فضایی برای هجمه‌های فرهنگی دشمن آماده می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول