اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجاب فاطمی منطبق بر معیارهای حجاب قرآنی است

خبرگزاری فارس: کارشناس برنامه تلویزیونی به سمت خدا گفت: حجاب فاطمی منطبق بر معیارهای حجاب قرآنی است.

حجاب فاطمی منطبق بر معیارهای حجاب قرآنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، فروغ نیلچی‌زاده عصر امروز در جشن دهه کرامت در بقعه متبرکه بی‌بی شطیطه نیشابور، اظهار داشت: حجاب فاطمی منطبق بر معیارهای حجاب قرآنی است.
وی افزود: زنان برای داشتن حجاب نباید فقط به پوشیدن چادر اکتفا کنند، بلکه باید به رعایت حجاب در رفتارشان نیز توجه کنند.
کارشناس برنامه تلویزیونی به سمت خدا درباره تبیین حدیث معروف از حضرت زهرا(س) که بهترین وضعیت برای زن این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ببیند، بیان داشت: روایات تاریخی بسیاری از صدر اسلام درباره ایشان آمده است که نشان‌دهنده حضور ایشان در صحنه‌های مختلف اجتماعی است.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایات داریم که ایشان در فلان غزوه به درمان مردان مجروح جنگی می‌پرداختند و یا در پشت جبهه فعالیت پشتیبانی می‌کردند و نان می‌پختند و یا در جایی آمده است که جناب سلمان به منزل امام علی(ع) رفتند که ایشان گفته‌اند در آنجا حضرت زهرا(س) را دیده‌اند که رنگ چهره ایشان از فرط گرسنگی و کسالت به زردی گراییده بود.
این مدرس دانشگاه افزود: از این روایات استنباط می‌شود که بهترین حالت برای  یک خانم این است که مردان نامحرم، زیبایی‌های زنانگی او را نبینند و در ارتباط کاری با او فارغ از زیبایی‌هایش عمل کند.
نیلچی‌زاده اضافه کرد: زنان باید در مقابل نامحرم جوری سخن بگویند و راه بروند و رفتار کنند که مرد نامحرم متوجه شود که لحن و رفتار زن با او متفاوت از روابطش با محارمش است.
وی تاکید کرد: زنان باید قدرت مدیریت زیبایی‌های خود را داشته باشند.
کارشناس برنامه تلویزیونی به سمت خدا درباره معیارهای خوشبختی، گفت: برای شناخت خوشبختی می‌شود از شناخت معیارهای بدبختی کمک گرفت.
سخنران جشن دهه کرامت بقعه بی‌بی شطیطه نیشابور، افزود: افرادی که همه همتشان، هدفی است که در مسیر بندگی خدا نباشد، طعم خوشبختی را کم می‌چشند.
نیلچی‌زاده تصریح کرد: آدم‌هایی که اهل نق‌زدن و دنبال ایراد گرفتن هستند طعم خوشبختی را نمی‌چشند، زیرا نگاه مهربانانه خدا را به زندگی خود نمی‌بینند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول