اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی هنر در رسانه خواستار حضور فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران استان در این جشنواره شد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر و رسانه در قزوین
علی علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: نخستین جشنواره بین‌المللی هنر در رسانه در محورهای مختلف با حمایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آن دسته از فعالان عرصه رسانه، خبرنگاران و هنرمندان شاغل در نشریات استانی که تمایل دارند در این جشنواره شرکت کنند، می‌توانند آثار خود را تا پایان مهر ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف انتقال پیام به مخاطبان و بهره‌گیری از هنر که اثرگذاری بیشتری دارد، صورت می‌گیرد و بر این اساس برای نخستین بار به مقوله هنر در رسانه به شکل اختصاصی پرداخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به این امر معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، جشنواره بین‌المللی هنر در رسانه را به صورت سالانه در راستای رشد و ارتقای سطح بصری و تجسمی مطبوعاتی کشور برگزار می‌کند.
علی‌محمدی توضیح داد: این جشنواره در بخش‌های مختلف صفحه‌آرایی، کارتون و کاریکاتور، عکس، جلد و گرافیک مطبوعاتی به صورت بین‌المللی و همچنین در دو بخش آزاد و صلح و عدالت برگزار می‌شود و به شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد تا آثار منتشر شده خود را در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال طی یک سال گذشته با آثار دیگر هنرمندان جهان به رقابت گذارند.
وی یادآور شد: پس از بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران، آثار برگزیده در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به نمایش درمی‌آید.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین  با اشاره به شرایط ارسال آثار به جشنوار اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند پنج اثر خود را که طی یک سال گذشته در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال منتشر شده به این جشنواره رسال کنند، در بخش بین‌المللی نیز تمامی عکس‌های خبری که طی سال گذشته اجازه چاپ نگرفتند امکان حضور دارند و اصل اثر و مجموعه چاپی باید همراه با اثر به دبیرخانه ارسال شود.
وی گفت: همچنین در خصوص آثاری که در رسانه‌های دیجیتال منتشر شده باید فرم شرکت در جشنواره دارای مهر آن رسانه باشد؛ آثاری که نیاز به ترجمه داشته باشد ترجمه و اصل اثر باید ارسال شود و آثار خلق شده باید در راستای اتفاقات روزهای آن سال باشد.
علی‌محمدی تأکید کرد: فایل دیجیتالی آثار باید تا تاریخ 30 مهر ماه جاری به آدرس info.wta2011@gmail.com  ارسال شود تا مورد بررسی و داوری قرار گیرد؛ در صورتی که آثار دیجیتالی ارسالی انتخاب شده و اصل آن تا تاریخ پنجم آبان ماه سال جاری به دبیرخانه نرسیده باشد، از مسابقه کنار گذاشته می‌شود.
وی یادآور شد: پر کردن فرم جشنواره الزامی است و به تمامی شرکت‌کنندگان که آثار آنها به نمایشگاه راه یابد کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد و به سه اثر برگزیده جشنواره که با مضمون صلح و عدالت انتخاب شوند، جایزه بزرگ 5 هزار یورو با تندیس و دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به جوایز دیگر بخش‌های جشنواره خاطر نشان کرد: جایزه نفر اول جشنواره 3 هزار یورو همراه با تندیس و دیپلم افتخار، نفر دوم 2 هزار یورو همراه با تندیس و دیپلم افتخار و نفر سوم یک‌هزار یورو با تندیس و دیپلم افتخار است و به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در جشنواره اهدا می‌شود.
وی اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال نسخه دیجیتالی آثار 30 مهر ماه جاری و آخرین مهلت ارسال اصل آثار پنحم آبان ماه جاری است و نتایج آن نیز در 10 آبان ماه سال جاری اعلام می‌شود و افتتاح نمایشگاه نیز همزمان با افتتاح نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها صورت می‌گیرد.
علی‌محمدی گفت: شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، تقاطع بهشتی و ولیعصر، خیابان شهید اکبری (مستوفی)، نبش کوچه 21.1 پلاک 24 موسسه فرهنگی و مطبوعاتی نشرآوران، طبقه سوم دفتر دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی هنر در رسانه ارسال کنند و برای اطلاعت بیشتر نیز می‌توانند با شماره تلفن 88725431-021 و یا شماره تلفن همراه 09122161292 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول