اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌ جاری صورت می‌گیرد؛

تولید 16 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید ماهی سردآبی در این استان تا پایان سال‌ جاری به مرز 16 هزار تن برسد.

تولید 16 هزار تن ماهی سردآبی در چهارمحال‌و‌بختیاری
صفدر نیازی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری مقام نخست تولید بادام آبی و ماهی سردآبی را در کشور در اختیار دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام در راستای حفظ جایگاه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی گفت: پرورش ماهی در سد کارون چهار و 3 هزار حلقه چاه دارای پمپاژ از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این سازمان است.
نیازی با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 184 تن ماهی قزل آلا در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد، گفت: این میزان تولید ماهی در 270 کارگاه پرورش ماهی در سراسر این استان تولید شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرستان اردل بیشترین تولید ماهی را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان تولیدات ماهی قزل‎آلا در این استان زمینه اشتغال 2 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد ماهی قزل‌آلای پرورشی چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود، گفت: کشورهای عربستان، عراق و همچنین سایر استان‌های کشور به‌ویژه استان تهران عمده‌ترین بازار مصرف ماهی سردآبی پرورش یافته در این استان به شمار می‌رود.
نیازی افزود: در حال حاضر مصرف ماهی تولیدی در این استان 10 درصد میزان تولیدات این استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تدوین شده در سال‌جاری، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله مجتمع یک‌هزار تنی رفن و مجتمع وفقی 500 تنی میانکوه اردل از مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت است که درصدد هستیم با تخصیص اعتبارات لازم آن را در سال‌جاری به پایان برسانیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول