اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استیضاح وزیر اقتصاد پاسخ به مطالبه مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در راستای پاسخگویی به مطالبه مردم از نظام بانکی سالم انجام می‌شود.

استیضاح وزیر اقتصاد پاسخ به مطالبه مردم است
قاسم محمدی در حاشیه جشنواره رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ رسیدگی به اختلاس اخیر با نگاه سیاسی وارد حاشیه می‌شود که ضرورت دارد با نگاه اقتصادی و بازسازی در برخی از قوانین موضوع به جد پیگیری شود.
این نماینده مجلس بیان داشت: تعدادی از نمایندگان بر حسب وظیفه و تشخیص خود استیضاح وزیر اقتصاد را به دنبال حوادث تلخ اخیر در شبکه بانکی کشور مطرح کردند که امیدواریم با استقبال دیگر نمایندگان نیز این امر انجام شود.
وی بیان داشت: خواسته مردم تطهیر و پاکسازی نظام بانکی از حضور یکسری دلالان و واسطه‌گرانی است که خدمات خانواده گسترده شبکه بانکی را زیر سؤال بردند.
محمدی یادآور شد: امروز نظام بانکی ما مملو از حضور جوانان، کارشناسان و متخصصان متدین و پاک‌دستی است که نباید دسترنج زحمات و خدمات آنها به دلیل این اختلاس زیر سؤال برود و یا نادیده گرفته شود.
وی اظهار امیدواری کرد: استیضاح وزیر اقتصاد بدون احساسات و نگرش‌های سیاسی تنها با نگاه فنی‌، مالی و اعتباری انجام شود تا کمک برای پاسخگویی شبکه گسترده بانکی به مطالبات مردمی و تقاضاهای اجتماعی باشد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم خواستار شفاف‌سازی عملکرد بانک‌ها و سیاست‌گذاری‌های آنها در خصوص پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبار، اسناد اعتباری و موارد دیگر پرداختی‌ها هستند که باید این رویه شفاف روشن و بدون حاشیه انجام شود.
وی با قدردانی از رویه قوه قضاییه در برخورد با مجرمان و پیگیری اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به دادستان کشور به عنوان ناظر ویژه در این پرونده تصریح کرد: موضع‌گیری رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز در این زمینه قابل تامل و تقدیر است به طوری که مجلس بعد از تعطیلات با یک هم‌فکری و تعامل با دستگاه‌های دیگر تلاش می‌کند تا این موضوع و ابعاد آن با شفافیت بیشتر و موشکافی زوایای مسئله پیگیری شود.
این نماینده مجلس ضرورت برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری را در قطع کردن دست خائنان به حقوق بیت‌المال را یادآور شد و بیان داشت: ضرورت دارد این موضوع با توجه به اینکه عوارض مختلفی دارد با یک نگاه درست و واقع‌بینانه پیگیری شود تا عاملان اصلی شناسایی شده و حق بیت‌المال برگشت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ‌نظام بانکی باید در شبکه گسترده خود با هر هنجار‌شکنی و ساختار‌شکنی مقابله و مبارزه کند و با اصلاح قوانین سعی کند جلوی هرگونه ویژه‌خواری و رانت‌‌خواری را بگیرد.
محمدی ادامه داد: اگر دولت در این زمینه لایحه‌ای نداشته باشد نمایندگان در تلاش هستند طرحی را در کمیسیون اقتصادی و بانکی مجلس تهیه کنند تا با مراقبت بیشتر کار پرداخت و اعطای تسهیلات انجام شود.
این نماینده مجلس به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما نیازمند لوایح و طرح‌های قانونی هستیم که راه‌های ورود و خروج به نظام بانکی را بیشتر مراقبت و نظارت کنیم تا با این بسته‌های نظارتی بتوانیم بر کارآمدی و روز‌آمدی نظام بانکی بیفزاییم و از فساد اقتصادی و مالی در بانک‌ها جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول