اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان در مجلس:

باید با عوامل اصلی اختلاس برخورد قاطع صورت گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد تنها با مدیران میانی بانک‌ها در اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی ضعیف‌کشی است، چراکه باید با عوامل اصلی این اختلاس برخورد قاطع صورت گیرد.

باید با عوامل اصلی اختلاس برخورد قاطع صورت گیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برکناری و استعفای چند مدیر در رابطه با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اقدامی بود که باید صورت می‌گرفت، اما سوال اینجاست که آیا فقط همین مجموعه اقدامات در برخورد با این مسئله کافی است یا اینکه باید کارهای بیشتری را در این رابطه به سامان رساند.
وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مسئولان تصورشان این است که اگر به افکار عمومی احترام بگذارند این نشانه ضعف آنها است و متاسفانه با این برداشت غلط در مقابل بسیاری از متخلفان مماشات می‌شود این در حالی است که  احترام به افکار عمومی نشانه اوج قدرت و اراده یک مسئول ارشد است.  
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برخورد با مدیران ارشد در رابطه با این اختلاس ادامه داد: این سوال در اذهان عمومی به وجود آمده که چرا هنوز مدیران ارشد در این رابطه در حاشیه امن به سر می‌برند و هیچ برخوردی با آنها نشده است.
سلیمی گفت: بسیاری از مدیران میانی شاید در جریان بعضی از موارد نبوده باشند، اگر قرار است تخلفی در یک مجموعه‌ای صورت بگیرد و تنها با مدیران میانی برخورد شود این یک نوع ضعیف‌کشی است و نباید ضعیف‌کشی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هیچ اقدامی نباید اقدامات قوه قضاییه را تحت شعاع قرار دهد، گفت: به نظر می‌رسد استعفای مدیران بانکی در راستای تحت ‌شعاع قرار دادن اقدامات قوه قضاییه صورت گرفته و نوعی فرار رو به جلوست که قوه قضاییه باید فارغ از این اقدامات با قاطعیت نسبت با مهره‌های اصلی این اقدام برخورد کند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: خوشبختانه تاکنون عملکرد قوه قضاییه در این زمینه خوب بوده و دادستان کل کشور با جدیت موضوع را دنبال می‌کند.
سلیمی همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع در این زمینه اظهار داشت: اطلا‌ع‌رسانی دقیق و به موقع می‌تواند جلوی بسیاری از شایعات را بگیرد و موج شایعات را خنثی ‌کند.
وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بررسی ابعاد مختلف این موضوع جلسات متعددی را برگزار کرده و خلاء موجود در سیستم بانکی را مورد شناسایی قرار داده است.
نماینده مردم دلیجان در مجلس ادامه داد: یکی از نواقص موجود در سیستم بانکی استفاده از ال‌سی‌های سوری است که متاسفانه به یک رویه غلط در سیستم بانکی تبدیل شده است.
سلیمی با اشاره به اینکه در این رابطه قوانین بسیار خوبی موجود است، گفت: متاسفانه عده‌ای از قانون‌شکنان قانون‌دان با شناسایی ابزارهایی که در قانون نهفته است قانون را دور می‌زنند.
وی استفاده از رانت‌های ویژه را از مشکلات موجود در بانک‌ها دانست و افزود: البته بسیاری از خلاء‌های موجود در سیستم بانکی نیاز به تدوین قانون جدید ندارند، بلکه باید اعمال نظارت‌ها را بیشتر کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول