اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر؛

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره قصه‌گویی حوزه 2 مشخص شدند

خبرگزاری فارس: با برگزاری چهاردهمین جشنواره قصه گویی حوزه 2 استان بوشهر به میزبانی شهر کاکی، راه یافتگان نهایی به جشنواره استانی قصه گویی مشخص شد.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره قصه‌گویی حوزه 2 مشخص شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سه شنبه شب در ادامه برگزاری مراحل مقدماتی چهاردهمین جشنواره استانی قصه گویی، این بار مربیان قصه‌گو از شهرهای، بوشهر، خورموج، دیر، کنگان، جم و بردخون میهمان کودکان و نوجوانان و مسئولان محلی شهر کاکی بودند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در مراسم افتتاحیه این جشنواره یکی از شیوه‌های آموزش غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان را قصه گویی دانست و افزود: کودک با شنیدن قصه‌ها آزادانه و به دور از اجبار، دلزدگی و خستگی در فضایی صمیمی و پر نشاط در فرایند آموزشی شرکت می‌کند، به همین دلیل با توجه به تاثیر قصه روی مخاطب، انتخاب درست قصه اهمیت دارد.
زکیه امیرپور با تاکید بر انتخاب قصه‌های بومی و محلی با رنگ و بوی اسلامی گفت: یکی از راه‌های مانوس کردن کودکان و نوجوانان با داستان‌های مذهبی بازگو کردن آن به صورت قصه با بهره گیری از گویش‌های بومی و محلی است.
مدیر کانون پرورش فکری استان بوشهر حرکت در جهت شیوه نامه قصه گویی ابلاغ شده را مهم دانست و افزود: پرداختن به موضوعات مربوط به دفاع مقدس و معرفی شخصیت بانوان بزرگی همچون حضرت فاطمه (س)، حضرت خدیجه (س)، حضرت مریم (س)، حضرت هاجر (س) و ... » که در فراخوان این جشنواره نیز پیشنهاد شده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بر اساس این گزارش در حوزه 2 چهاردهمین جشنواره استانی قصه گویی، 13 نفر در بخش مربیان و 5 نفر در بخش آزاد به رقابت پرداختند که در پایان و در بخش مربیان کانون نرگس رومینا از مرکز شماره 1 بوشهر با قصه «هروله»، فاطمه اسماعیلی از مرکز خورموج با قصه «غذایی که بوی بهشت می‌داد» ، فرزانه بوشهری از مرکز شماره 2 بوشهر با قصه « انارهای آسمانی» و مهری دشتدار از مرکز شماره 2 بوشهر با قصه « زائر شهید » به ترتیب ضمن کسب مقام اول تا چهارم به مرحله استانی راه یافتند.
در بخش آزاد نیز طوبی شیرکانی از خورموج با قصه «کرم هفت واد» به مرحله استانی راه یافت.
مرحله استانی چهاردهمین جشنواره قصه گویی 24 مهر ماه در سینما کانون بوشهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول