اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام نفرات برتر؛

چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی در سنندج پایان یافت

خبرگزاری فارس: چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با اعلام نفرات و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی در سنندج پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ظهر امروز در ابتدای این مراسم، اظهارداشت: در این جشنواره 130 هنرمند از 10 استان کشور در طول زمان برگزاری این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.
قباد میمنت‌آبادی تصریح کرد: چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی از سری برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از تاریخ 10 تا 12 مهرماه در سنندج برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: کیخسرو پورناظری، بهرام ساعد در بخش موسیقی و شاهرخ اورامی در بخش شعر داورای آثار چهارمین جشنواره سراسری نغمه های رضوی را بر عهده داشتند.
دبیر چهارمین جشنواره نغمه‌های رضوی ادامه داد: این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری ایران است که همه ساله در ایام دهه کرامت برگزار می‏شود.
میمنت‌آبادی از تمامی رسانه‏ها اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه‏ها و خبرگزاری‏ها برای انعکاس اخبار مربوط به این جشنواره قدردانی کرد.
یکی از داروان این جشنواره در ادامه این مراسم به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت و گفت: یکی از اهداف این جشنواره علاوه بر بعد معنوی ارزشمند آن آشنایی هنرمندان شرکت‌کننده با هنر دیگر هم‌وطنان خود است.
کیخسرو پورناظری اظهارداشت: هنرمندان با شرکت در این گونه جشنواره‌ها به نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آگاهی می‌یابند و انگیزه بیشتر برای انجام کارهای‌بهتر را پیدا خواهند کرد.
وی سخت‌ترین مرحله این جشنواره را داوری آن عنوان کرد و افزود: داوری باید با دقت و هوشیاری بسیار بالای صورت گیرد و از هیچ‌گونه توانایی و استعداد گروه غافل نشود.
وی ادامه داد: از آنجا که رقابت گروه ها بسیار به‌هم نزدیک بود لذا در تعدادی از بخش‌ها چند گروه را به شور مشترک به عنوان نفرات برتر معرفی کرده‌ایم.
در پایان این جشنواره در بخش تک‌خوانی فاروق برنا از خراسان رضوی شهرستان تربت جام ، عبدالله عبدی از خراسان رضوی شهرتسان تربت جام و علیرضا رضایی از شهرستان کاشمر به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش گروهی سنتی گروه مراد گورانی از سنندج عنوان دوم و گروه‌های آدینه از کرمان و دلشدگان از شهررضا به طور مشترک عنوان سوم را کسب کردند.
بر اساس گزارش فارس؛ در بخش گروهی سنتی هیئت داوران هیچ اثری را شایسته مقام اول تشخیص ندادند.
در بخش گروهی نواحی رتبه اول را گروه هرای از خراسان رضوی شهرستان قوچان، رتبه دوم را مشترکا گروه‌های ناله دف و سالکان از کردستان و رتبه سوم را هم به طور مشترک گروه‌های ندای جام از تربت جام و قادریه از بوکان کسب کردند.
در این جشنواره  از عبدالکریم گزیکی یکی از پیشکسوتان موسیقی شهرستان تایباد با دادن لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول