اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی مرکز مشاوره بانوان در دانشگاه‌های بوشهر

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: راه اندازی مشاوره ویژه بانوان در دانشگاه‌های استان از جمله اقدامات موثر در حوزه فعالیت‌های بانوان در بوشهر بوده است.

راه‌اندازی مرکز مشاوره بانوان در دانشگاه‌های بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خدیجه گرشاسبی سه شنبه شب در نشست بانوان فرهیخته دینی استان بوشهر با بیان اینکه تحکیم باورهای دینی جوانان در گرو نهادینه کردن فرهنگ غدیر است، اظهار داشت: با توجه به موج بیداری مردم و حوادث و رویدادهایی اخیر در خاورمیانه که خود نمادی از انقلاب و شکل گیری و مقاومت این انقلاب در برابر ظالمان تاریخ است، باید سعی کنیم مفاهیم نهج البلاغه را که بزرگ‌ترین میراث فرهنگی دینی بعد از قرآن است و خود کلامی والا از مولایمان علی بن ابیطالب است را در جامعه نهادینه کنیم.
مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در این جلسه آمادگی برای برگزاری دوره آموزشی و برنامه‌های متنوع در ایام غدیر و در طول سال در رابطه با غدیر شناسی را اعلام کرد.
در این نشست مقرر شد با سازماندهی مشاوران و مبلغان دینی در مدارس و با همکاری هیئت‌های مذهبی تشریح پیام غدیر با توجه به برنامه‌های متنوع و آشنایی بیشتر جوانان و بانوان استان در برابر حربه‌های دشمن و سنت‌های غلط، زمینه آگاهی بیش از پیش اقشار جامعه به ویژه بانوان با مفهوم ولایت با توجه به روایات و آیات محکم قرآن که در رابطه با ولایت بارز است، فراهم شود.
مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر همچنین از شرکت بانوان فرهنگی فرهیخته دینی در جشن عاطفه‌های امسال خبر داد.
گرشاسبی بیان کرد: امسال تعدادی از خواهران عضو ستاد نخبه فرهنگی دینی با شرکت در جشن عاطفه‌ها با امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر همکاری کردند.
وی گفت: امسال توسط این ستاد قریب یک‌هزار اقلام فرهنگی شامل البسه و نوشت افزار به خانواده‌های بی سرپرست اهدا شد و تعداد 30 خانوار تحت پوشش کمک‌های انسان دوستانه قرار گرفتند.
گرشاسبی اظهار داشت: امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در جهت اهداف فرهنگی مذهبی و اجتماعی خود در راستای این اهداف جهت مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف گام‌هایی برداشته و در چارچوب اهداف این اداره اقدام به انجام فعالیت‌ها و ارائه طرح‌هایی کرده است.
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهرگفت: حمایت و تثبیت مرکز مشاوره دین و پاسخ به سئوالات شرعی بانوان، دادگاه خانواده، ساماندهی بانوان فرهنگی دینی، ساماندهی مبلغان و مداحان، تغذیه فکری فرهنگی بخشی از فعالیت‌های انجام شده امور بانوان است .
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی زیارتی، برگزاری دوره آموزشی تخصصی، آموزش مشاوره دینی و مهارت‌های قبل از ازدواج، سیر مطالعاتی کتب استاد مرتضی مطهری در قالب عفاف و حجاب، آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، فرا خوان آثار عفاف و حجاب و کارگاه آموزشی حفظ ارزش های دینی ویژه کارکنان دولت نیز از دیگر اقدامات بوده است.
گرشاسبی طرح آموزشی، زن سالم، خانواده سالم، جامعه سالم را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: زندگی دینی همراه با نشاط، بوی ریحانه در خانه، قرآن گنجینه معنوی و  کارگاه آموزشی هم اندیشی، دینی بانوان هم با حضور بانوان فرهنگی و فعال استان بوشهر برگزا ر شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول