اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

ایجاد فضای مشاوره‌ای لازمه اغنای فکری جوانان

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر قم ایجاد فضای مشاوره‌ای مناسب برای جوانان را بهترین راه برای معرفی دین دانست.

ایجاد فضای مشاوره‌ای لازمه اغنای فکری جوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌، عباس ذاکران دوشنبه شب در مراسم آغاز به کار طرح شهید بهشتی که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در دوران عمر انسان  نسیم‌هایی بر او می‌وزد که باید مراقب باشد تا خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهد، این نسیم‌ها همان لطف و رحمت الهی هستند که باید بیشترین استفاده را از آن برد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از علل دین گریزی جوانان این است که آنها ضعف شناختی نسبت به دین دارند و آن چیزی که به نام دین به آنها معرفی و عرضه می‌شود عمدتاً قانع کننده برایشان نیست و با معنای حقیقی و واقعی دین فاصله دارند، یعنی به نوعی می‌شود حق را به جوان‌ها داد.
عضو شورای شهر قم در ادامه تاکید کرد: جوان دین صرفاً تقلیدی را بر نمی‌تابد، ‌اگر در زندگی چیزی را بخواهند به ما تحمیل کنند نخستین عکس‌العملی که نشان می‌دهیم مقاومت در برابر آن موضوع است.
وی یکی از فواید طرح شهید بهشتی را شناخت نسبت به دین دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌های رفتار درست با جوانان برای اغنای فکری این است که صرفاً شنونده نباشند و یک فضای مشاوره‌ای مناسب ایجاد شود تا جوانان آزادانه بتوانند سئوالات و مسائل ذهنیشان را بروز دهند و آن را برطرف کنند‌.
ذاکریان با اشاره به اینکه باید با نسل جوان با زبان خودش سخن گفت، افزود: جوانان زبان خاص خود را دارند و دینی که    می‌خواهیم به او معرفی کنیم باید از سرچشمه‌های زلال آن استخراج شده باشد.
وی ادامه داد: بحث تعقل یکی از ریشه‌ای‌ترین مباحث شروع آموزش و یادگیری معارف الهی است و اگر تعقل را تعطیل کنیم مطمئن باشید که به جایی نخواهیم رسید و اگر کمی جلوتر برویم داخل گودالی خواهیم افتاد که راه بازگشتی نخواهد داشت.
عضو شورای شهر قم اضافه کرد: برای خیلی از کارهایمان توضیحی نداریم، چون بعضی‌ها از افراد آن را انجام می‌دهند ما هم انجام می‌دهیم، سعی کنیم از این نوع افراد نباشیم و برای کاری که می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم انجام دهیم توضیح عقلایی داشته باشیم و از کنار هر مسئله‌ای به راحتی نگذریم.
ذاکریان با اشاره به افتتاح طرح شهید بهشتی تصریح کرد: این دوره شروع کار است برای اینکه یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم، تفکر کنیم، به منابع رجوع کرده، ابهامات ذهنی را برطرف کنیم و چگونه با دینمان آشناتر شویم.
وی افزود: باید اول باورهایمان اصلاح شود و باورهای دینیمان درست شکل بگیرد و بعد بر اساس آن،‌ بینش‌ها و نگرش‌هایمان به زندگی شکل بگیرد و سپس بر اساس این بینش‌ها و نگرش‌ها رفتارهایمان اصلاح شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول