اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه یک جراح پلاستیک:

قبل از انجام جراحی زیبایی مشاوره‌ انجام شود

خبرگزاری فارس: یک جراح پلاستیک یزدی توصیه کرد: قبل از انجام جراحی زیبایی مشاوره‌های متعدد انجام شود تا از اعمال جراحی غیر ضروری جلوگیری شود.

قبل از انجام جراحی زیبایی مشاوره‌ انجام شود
دکتر محمد جلیلی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد مدگرایی و جراحی‌های زیبایی و علل آن اظهار داشت: جوامع انسانی به مرور زمان پس از رفع نیازهای اولیه و ضروری خویش در پی تغییر و ارتقا در کیفیت زندگی خود بوده‌اند.
وی افزود: امروز مدگرایی یکی از مشخصه‌های مدرنیسم تلقی شده و به عنوان سمبل یا نشانه پیشرفت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محسوب می‌شود.
جلیلی‌منش عنوان کرد: مدگرایی اساسا بر پایه نیازهای اولیه و منطقی و مثبت بشری استوار است و این نیازها شامل، تنوع‌طلبی، مورد توجه واقع شدن، تغییر در شیوه زندگی و همرنگی با همنوعان است.
وی بیان کرد: رفتارهای مدگرایانه تنوع زیادی دارد و شامل نحوه پوشش، خوراک، مسکن، وسیله نقلیه، میهمانی‌ها و مراسم‌ها، نحوه گذراندن اوقات فراغت و حتی نوع رشته تحصیلی فرزندان و ... است.
جلیلی‌منش خاطرنشان کرد: اینها با وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی عموما دارای بار مالی بر اقتصاد خانوده‌ها هستند و خطرناک‌ترین رفتارها مواردی است که علاوه بر مالی، آسیب‌های جسمی به خود افراد را نیز به دنبال دارد.
وی یادآور شد: گاهی مدگرایی وسیله‌ای نه برای ارتقای فرهنگ و روابط اجتماعی، بلکه ابزاری برای سوء‌استفاده تولیدکنندگان مد شده و بیشتر افراد جامعه را گرفتار خود می‌کند که این افراد عمدتا کسانی هستند که دچار پذیرش کورکورانه و تقلیدهای چشم بسته شده و بیشتر هم جوامعی را درگیر می‌کند که متولیان آن جامعه از اقدامات روشنگرایانه و آگاه‌سازی غافل هستند.
جلیلی‌منش گفت: یکی از رفتارهای مدگرایانه که شاید بتوان گفت انحصار به کشور ما دارد، تمایل وافر افراد به ایجاد تغییراتی در ظاهر بدن و چهره است.
وی ادامه داد: اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در تمام دنیا انجام می‌شود اما نکته مهم آن است که این جراحی باید در موارد مشخصی صورت گیرد.
جلیلی‌منش بیان کرد: در بسیاری از پرسشنامه‌هایی که از افراد متقاضی اعمال جراحی زیبایی در مورد علل تمایل به جراحی سؤال شده است، ریشه‌های این تقاضاها در چشم و هم چشمی، تنوع طلبی، تغییر در روحیه، پیداکردن همسر مناسب، استخدام و یا پیدا کردن شغل و ... دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: اینها موارد مهمی است که نه تنها بیمار به نتیجه دلخواه نمی‌رسد بلکه حتی اگر عمل نیز با موفقیت 100 درصد انجام شود، باعث افسردگی و پشیمانی بیمار می‌شود زیرا از نظر بیمار، عمل وقتی موفق است که به هدف خویش رسیده باشد به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از انجام جراحی زیبایی، مشاوره‌های متعدد انجام شود تا از اعمال جراحی غیر ضروری جلوگیری شود.
وی توصیه کرد: در صورتی که عیب مشخصی وجود نداشته باشد (مثلا در مورد جراحی‌های بینی عدم وجود انحراف و یا عیب ظاهری غیر قابل قبول در جامعه) توصیه به جراحی نمی‌شود.
جلیلی‌منش یادآور شد: عمل جراحی وقتی برای کسب شغل یا موقعیت اقتصادی خاص باشد و یا عمل جراحی وقتی برای بهبودی روابط خانوادگی باشد یا هنگامی که برای رفع شکلات روحی و روانی از جمله افسردگی و گوشه‌گیری باشد، توصیه نمی‌شود.
این جراح پلاستیک و زیبایی متذکرشد: جدا کردن مد و مدگرایی از جامعه میسر نیست اما باید با ارائه روش‌های جایگزین و منطقی و آگاهی دادن به افراد جامعه در هر زمینه توسط متخصصان، آسیب‌های اجتماعی، روانی و فرهنگی را به حداقل رسانید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول