اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

مردم اثرگذارترین عامل در حفظ محیط زیست هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مردم اثرگذارترین اهرم در بخش حفاظت محیط زیست به شمار می‎روند.

مردم اثرگذارترین عامل در حفظ محیط زیست هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در این استان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به‌ عنوان رابط بین سازمان حفاظت محیط زیست و مردم امور حفاظتی و فرهنگ‌سازی را بیش از پیش اثربخش کنند.
وی بر لزوم اطلاع‌رسانی منسجم‌تر و تنویر افکار عمومی از سوی تشکل‌های مردم نهاد در این استان تأکید کرد و گفت: برهمین اساس برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری مسابقات زیست محیطی، گسترش اطلاع‌رسانی در حوزه‌های الکترونیکی و دیجیتال می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
یوسف‌پور ادامه داد: انسجام و وحدت رویه در بین سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط بیشتر با مردم به عنوان بدنه اصلی و اثرگذار بر حفظ محیط زیست از مهم‌ترین تصمیمات و رویکرد سازمان‌های مردم نهاد در این استان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست از خبر دستگیری متخلف حرفه‌ای در بحث شکار در مناطق تحت حفاظت این استان خبر داد و گفت: در پی گزارش مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده شیدا مبنی بر وقوع تیراندازی در این منطقه، مامورین گشت سیار با همراهی مامورین این منطقه اقدام به بررسی کردند که در نهایت موفق به شناسایی دو متخلف شدند.
وی ادامه داد: مامورین با محاصره و غافلگیری یکی از متخلفان، وی را به همراه اسلحه غیرمجاز و فشنگ و سایر ادوات شکار دستگیر کردند.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده شیدا با وسعت 24 هزار هکتار در شهرستان شهرکرد از توابع استان چهارمحال و بختیاری در کنار رودخانه زاینده‌رود قرارگرفته است.
وی تبعیت از قوانین شکار و محیط زیست را بیانگر وجود روح جوانمردی در شکارچی دانست و گفت: از دیرباز مقوله شکار در فرهنگ ایرانی جایگاهی خاص داشته است، این جایگاه در بین اقوام زاگرس‌نشین و بالاخص عشایر جایگاهی بس ویژه دارد.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد: برهمین اساس رعایت اصول اخلاقی و آیین‌های ویژه‌ای است که گذشتگان خود را مقید به آن می‎دانستند.
وی کمبود نیرو، بودجه و امکانات را از بزرگترین موانع در راه جلوگیری از آسیب به محیط زیست استان برشمرد و تاکید کرد: این اداره کل باوجود محدودیت بودجه از تمام ظرفیت‌های شناخته شده در راه فرهنگسازی و گسترش فرهنگ زیست محیطی استفاده خواهد کرد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول