اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عدم پیروی از فرمان هشت ماده‌ای سبب فساد اقتصادی شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: چنانچه از فرامین مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده‌ای به طور کامل پیروی شده بود، اکنون شاهد چنین مفاسد کلان اقتصادی در سطح جامعه نبودیم.

عدم پیروی از فرمان هشت ماده‌ای سبب فساد اقتصادی شد
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بدترین مشکل یک سیستم حکومتی و یا بانکی از دست‌ دادن اعتماد مردم به آن است و سبب آسیب‌پذیری آن سیستم می‌شود.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در یک سیستم آسیب‌پذیر بانکی حتی نقاط قوت هم می‌توانند به شکل نقطه ضعف بروز کرده و در روند مدیریتی و اجرایی کشوری خلل ایجاد کند.
مهدی‌زاده با تأکید بر اینکه ناپاکی بی‌اعتمادی به ارمغان می‌آورد، گفت: چنانچه از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده‌ای که برای مبارزه با مفاسد سیاسی اقتصادی در اردیبهشت ماه سال 1388 صادر شده بود، به طور کامل پیروی شده بود، اکنون شاهد چنین مفاسد کلان اقتصادی در سطح جامعه نبودیم.
وی در ارتباط با دلایل نبود تحقق فرمان هشت ماده‌ای رهبری، اظهار داشت: مجریان یک فرمان باید به طور واقعی به آن فرمان معتقد باشند و بر اساس اعتقاد قلبی به آن جامعه عمل بپوشانند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نبود اعتقاد قلبی و ناتوانی در اجرای کامل دستورات، سبب بروز کاهلی و سستی در اجرا می‌شود و در نهایت غفلت به بار می‌آید.
مهدی‌زاده ادامه داد: نداشتن اعتقاد به حکم، دست‌اندازی شیاطین، هوای نفس، مال دوستی و از همه مهم‌تر انجام برخی ملاحظات بی‌دلیل و تعارفاتی که عرف جامعه ما شده است از عوامل اصلی نبود اجرای کامل و صحیح فرامین رهبری است.
نماینده مردم گناباد و بجستان با اشاره به سابقه مفید و مثبت رئیس قوه قضائیه، گفت: ایشان فردی دقیق و پیگیر است و با توجه به سابقه‌ای که از ایشان وجود دارد، می‌توان در زمینه بازگشت بیت‌المال و کیفر مجرمان مطمئن بود.
مهدی‌زاده اساس قوانین اسلامی که آن را بهترین قوانین جزایی عنوان نمود، اظهار داشت: از مسئولان و به‌ویژه ریاست قوه قضائیه خواستار رسیدگی کامل و دقیق عاملان فساد 3 هزار میلیاردی و همچنین برخورد صریح و قاطعانه با مجرمان هستیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول