اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اسلامشهر خبر داد:

سرقت از عابر بانکها شگرد کلاهبردار حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی اسلامشهر گفت: سارق و کلاهبردار حرفه‌ای که پس از آزادی از زندان از اعتماد و ساده لوحی افراد سواستفاده کرده و اقدام به سرقت از حساب عابر بانک آنها می‌کرد، با تلاش کارآگاهان اسلامشهر شناسایی و دستگیر شد.

سرقت از عابر بانکها شگرد کلاهبردار حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، حمیدرضا گلزاری با اعلام این خبر اظهار داشت: طی دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه فردی از طریق تماس تلفنی و اغفال شهروندان ناآگاه اقدام به کلاهبرداری و یا سرقت از حساب عابر بانک آنها می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با دعوت از سه نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی و ثبت اظهارات آنها مشخص شد هرسه نفر آنها با یک شگرد و احتمالا توسط یک نفر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
گلزاری با اشاره به شگرد فرد کلاهبردار ادامه داد: فرد مورد نظر با استفاده از یک خط تلفن ایرانسل با صاحبان شرکت‌ها و یا تولیدی‌های مختلف تماس حاصل و خود را به عنوان مهندس و مأمور خرید یک شرکت معتبر و یا ارگان‌های دولتی معرفی و سپس عنوان می‌کند که قصد خرید تجهیزات و یا اقلام به صورت عمده دارد و برای اثبات ادعای خویش نیز حاضر است مبلغی را به عنوان بیعانه به شرکت مورد نظر پرداخت کند.
وی ادامه داد: کلاهبردار حرفه‌ای با ترفند و چرب زبانی اعتماد طعمه خود را جلب و سپس اظهار می‌کند که برای پرداخت بیعانه فرصت لازم را ندارد و قصد دارد از طریق شماره حساب عابربانک خود مبلغ مورد نظر را به شماره حساب عابربانک طرف مقابل واریز کند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر افزود: زمانی که افراد به اولین دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کردند، کلاهبردار مجددا تماس و اعلام می‌کرد که چون حساب شرکت آنها به صورت ارزی می‌باشد بنابراین باید گزینه زبان انگلیسی انتخاب شود سپس نحوه عملیات از سوی کلاهبردار برای افراد قرائت می‌شد و آنها نیز بدون اینکه متوجه شوند چه عملیات بانکی را انجام می‌دهند، به گفته‌های کلاهبردار اعتماد کرده و آنها را مو به مو انجام می‌دهند تا اینکه با ورود به گزینه انتقال، مبلغی را از حساب خود خارج و به حساب فرد مورد نظر (کلاهبردار) واریز می‌کند.
گلزاری با اشاره به اینکه تاکنون چند مورد اعلام شکایت در استان تهران و یک مورد نیز در استان قم به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از کلاهبرداری فرد مورد نظر موضوع از طریق پلیس فتا تحت پیگیری ویژه قرار گرفت تا اینکه مشخص شد کلاهبردار حرفه‌ای حساب‌های متعددی را در شعبات مختلف بانک‌ها افتتاح نموده است و آدرس و مشخصات وی نیز جعلی است.
وی در ادامه اظهار داشت: از همین رو پس از هماهنگی با مراجع قضائی تمام حساب‌های وی توقیف و مسدود شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم از شدت بیشتری برخوردار شد تا اینکه متهم مورد نظر در حالی که قصد برداشت وجه از یکی از حساب‌های خود را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
متهم دستگیر شده به نام (محمد- ش) که دارای سوابق متعدد از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و جعل و کلاهبرداری می‌باشد، پس از دستگیری به جرائم ارتکابی خود اعتراف و اذعان کرد که با این شگرد تاکنون نزدیک به 10 میلیون تومان از افراد ناآگاه کلاهبرداری کرده است.
وی در پایان به شهروندان هشدار داد: به تماس‌های تلفنی افراد ناشناس و غیرقابل اعتماد برای انجام عملیات بانکی از طریق سیستم‌های خودپرداز اعتماد نکرده و اطلاعات بانکی خود از جمله کلمه عبور و رمز دوم را در اختیار دیگر افراد حتی نزدیکان خود نیز قرار ندهند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول